شناسهٔ خبر: 26578090 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -
*با حکم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مصطفی میرسلیم عضو هیئت رئیسه فدراسیون نجات غریق و غواصی شد.سیدمصطفی میرسلیم به مدت ۲۸ سال عهده دار ریاست این فدراسیون بود و در سال ۱۳۹۶ ایلخان نوری با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس‌فدراسیون نجات غریق و غواصی انتخاب شد.
* کاروان تیم‌های ملی بزرگسالان مردان و بانوان ایران جهت آماده سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی اردوی مشترک خود را با تیم ملی آذربایجان در شهر باکو و با مشارکت ورزشکاران چینی مقیم آن کشور آغاز کردند.در این اردو نوشاد و نیما عالمیان، امیر حسین هدایی و آرمان حاجی‌ئی در بخش مردان و خانم‌ها ندا شهسواری، مریم صامت، مهشید‌اشتری و صبا صفری به‌عنوان ورزشکار حضور دارند. عادل علیپور و مهران احدی و خانم‌ها پروین شفیعی و فاطمه کیوانی به ترتیب سرپرستی و مربیگری تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان را در این اردو عهده دار هستند.جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی مردان و افشین نوروزی کاپیتان تیم ملی به دلایل مشکلات شخصی و با مجوز فدراسیون در این اردو حضور نداشته و به جای آنها آقایان مهران احدی به عنوان مربی و آرمان حاجی‌ئی به عنوان ورزشکار اعزام شده‌اند.
* در نخستین روز مسابقات ژیمناستیک جام جهانی ترکیه ، سعید رضا کیخا، کاپیتان تیم ملی ایران در وسیله خرک حلقه حرکتی جدید به نام کیخا پنج با ارزش f به نام ایران و خودش در کتاب داوری فدراسیون جهانی ثبت کرد. این برای نخستین بار است که ورزشکاری در جهان پنج حرکت را به نام خود ثبت می‌کند. پیش از این حرکت‌های کیخا یک، دو، سه و چهار در سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک به نام کاپیتان تیم ملی ایران ثبت شده بود.او همچنین در وسیله خرک حلقه این مسابقات با امتیاز ۱۳.۹۵۰ پس از نماینده جمهوری آذربایجان در رده دوم قرار گرفت و به فینال رسید. او باید در فینال با ورزشکارانی از ایرلند، ترکیه، انگلیس، کانادا، ازبکستان رقابت کند.

نظر شما