شناسهٔ خبر: 26571869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عبدالملک الحوثی: هدف متجاوزان به یمن اجرای توطئه‌های صهیونیستی است

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: هدف کشورهای متجاوز به یمن، اجرای توطئه ها و عملی کردن اهداف آمریکایی – صهیونیستی در دریای سرخ، بنادر و سواحل آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) ، عبدالملک بدرالدین الحوثی شنبه در بیانیه ای افزود: دشمنان هر بهانه و دروغی برای توجیه حمله به ساحل غربی اعلام می کنند ولی هدف اصلی آن ها، تجاوز به یمن برای تسلط بر کشور، جزایر، بنادر و سواحل آن است که اکنون سومین سال خود را می گذراند.

وی اضافه کرد: دشمن با رد پیشنهاد فرستاده سازمان ملل متحد تلاش می کند با نظارت آمریکا و انگلیس بر یمن مسلط شود.
الحوثی گفت: قهرمانان و آزادگان یمنی هم اکنون در ساحل غربی در مقابله با متجاوزانی که آمریکا و نظام جنایتکار امارات برای تجاوز به شهرها و روستاهای تهامه آورده است، حماسه آفرینی می کنند.

وی با قدردانی از نقش فعال قبایل یمن، از ملت و جوانان کشور خواست همچنان با پشتیبانی از ارتش و کمیته های مردمی به تقویت جبهه ساحل غربی ادامه دهند.

الحوثی تصریح کرد: نبرد ساحل غربی، نبرد همه ملت یمن است و همه شرافتمندان و آزادگان در کنار توجه به همه جبهه ها و محورهای جنگ، نقش خود را در مقابله با تجاوزکاران و قاتلان زنان و کودکان در ساحل غربی ایفا می کنند.
وی گفت: متجاوزان فکر می کردند می توانند نبرد ساحل غربی را در یک شبانه روز به پایان برسانند و به آسانی بر مناطق ساحلی مسلط شوند ولی شکست آن ها بسیار آشکار است.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: آن ها فراموش کرده اند که از ابتدای تجاوز آن ها از طرف باب المندب تا الخوخه تاکنون 32 ماه گذشته است و از این پس نبرد آن ها بسیار دشوارتر خواهد بود و امروز آن ها در یک باتلاق بزرگ گرفتار آمده اند و متحمل خسارت فراوانی شده اند و شرایط برای سرکوب و خواری و تحمیل خسارت های بیشتر به آن ها بسیار مناسب است.

عبدالملک الحوثی از همه آزادگان جهان بویژه سیدحسن نصرالله و نیروهای عراقی به خاطر همبستگی با ملت مظلوم یمن تقدیر و تشکر کرد.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از چهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

49311

نظر شما