شناسهٔ خبر: 26570679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار دامپزشکی درباره بیماری تب كريمه –كنگو

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بر رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو در افرادی که در تماس مستقیم با دام زنده و گوشت قرمز هستند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز قزوین, عیسی غیاث یزدی بیان کرد: عامل اين بيماري ويروسي است و از طريق كنه ها و تماسهشدار دامپزشکی قزوین درباره بیماری تب كريمه –كنگو با لاشه و خون دام آلوده به انسان منتقل مي شود.

وی با بیان اینکه این بیماری هيچگونه علايمي در دام ايجاد نمي كند، گفت: علاوه بر آموزش ، مهمترين راه هاي پيشگيري از اين بيماري رعايت بهداشت در هنگام كشتار دام است .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اضافه کرد: نگهداري لاشه دام در دمای 2 تا 4 درجه سردخانه ، به مدت 24 ساعت مي تواند باعث غیر فعال شدن ویروس عامل بیماری شود.

غیاث یزدی گفت : اداره دامپزشكي قزوين ، برای مقابله با اين بيماري و ساير بيماري هاي قابل انتقال از طريق كنه ، جرب و حشرات ، مناطق در تماس با دام را در روستاها به صورت رایگان سم پاشی کرده است .

وی از مردم خواست از خريد گوشت از مراكز غير مجاز خودداري و به گوشت هاي داراي تاريخ كشتار و ممهور به مهر دامپزشكي كشتارگاه دقت کنند .

نظر شما