شناسهٔ خبر: 26527295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارنباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
کیهان و اطلاعات و …

مسئول محترم ستون تماس‌های تلفنی خوانندگان، لطفا متن تقدیمی را جهت آگاهی خوانندگان وفادار خود انعکاس دهید:

پس از چاپ سلسله مقالات آقای مهاجرانی در روزنامه اطلاعات که به صورت هفتگی و در روزهای پنج‌شنبه انعکاس می‌یابد و صرفاً جنبه تحقیقی و پژوهشی دارد، دوستان ویژه‌نویس کیهان با انتقاد از اطلاعات آن را توطئه‌ای پنداشتند که گویا جریانی می‌خواهد نویسنده‌ای را مطرح و خوانندگان را با آثار ایشان آشتی دهد. غافل از اینکه علاقمندان به آن نویسنده توانمند و نکته‌سنج همه روزه از راه‌های ویژه مجازی به سایت ایشان سر می‌زنند همان‌گونه که به گواهی روزنامه ایران مورخ ۱۰ تیرماه جاری مسئولین محترم کیهان در بهره‌گیری از آن سایت هم اظهارنظر ایشان درباره جریان مجلس خبرگان و تعیین جانشینی حضرت امام را که صمیمی‌ترین دفاع و جانب‌‌داری از حضرت آقا بود و در تاریخ ۱۹دی ماه ۹۶ و در بحبوحه انتشار فیلم بحث‌انگیز مجلس خبرگان انتشار یافته بود را در روزنامه خود انعکاس دادند. می‌دانم که دأب عزیزان در روزنامه اطلاعات پاسخگویی و دفاع از خود نیست ولی بد نیست عکس‌العمل آقای مهاجرانی را از همان سایت جهت آگاهی خوانندگان محترم کیهان و اطلاعات یادآور شوم:

ایشان در سایت@MohajeraniSayed آورده‌اند:

«رفته بودم دیدار دکتر عبد‌الحسین زرین‌کوب. دیداری سرشار از نکته تازه و معنویت، گفت: امروز از سوی دفتر مقام رهبری فرد محترمی به دیدنم آمد و احوالپرسی کرد. سجاده و قرآن به عنوان هدیه رهبری برایم آورد. دوشب پیش هم در برنامه هویت تلویزیون به من ناسزا گفتند! هم سجاده و هم بی‌رسمی!؟

داستان من هم با دو روزنامه که مدیر مسئول هر دو منصوب رهبری است شبیه داستان زرین‌کوب و سجاده و ناسزاست! روزنامه اطلاعات با بزرگواری و سماحت پذیرفته است که مقالات کیمیای کلمه هفتگی در اطلاعات منتشر شود.کیهان هم ناسزا گفته که رفته‌ام بندر جنادریه!؟

جنادریه بندر نیست، جشنواره است. سید عطاالله مهاجرانی»

و بالاخره بد نیست به فرمان الهی گردن نهیم: «و بشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» و به این فرمایش گرانسنگ معصوم هم توجه کنیم که «انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال.»

با احترام – شاه‌مرادی زاده.

اختلاف‌های‌مان با کشورهای عربی را حل کنیم

حل اختلافات ایران و برخی از کشورهای عربی و به‌خصوص عربستان، آمریکا و اسرائیل را خلع سلاح می‌کند. اگر ایران مشکل بحرین و یمن را از راه گفتگوهای مثبت پیش ببرد، منطقه‌ روی آرامش خواهد دید و ترامپ تاجر مسلک با از دست دادن بازار سلاح، شکست خواهد خورد و منطقه را ترک خواهد کرد.

واثقی

بیمه هزینه عینک افراد تحت تکفل را هم بپردازد

بیمه برای عینک بازنشستگان کشوری مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، ولی چرا برای همسر و افراد تحت تکفل آنان چنین مبلغی پرداخت نمی‌شود؟ وقتی همسر یا فرزندان یک بیمه شده نیاز به عینک پیدا می‌کنند، بیمه باید هزینه‌اش را بپردازد.

برزگر – قائمشهر

درخواست از شهرداری رشت

خیابان ۲۵ متری شهرک مصطفی خمینی در ناحیه ۳ رشت قرار بود تا بیمارستان رازی ادامه پیدا کند، ولی نیمه‌کاره رها شده است. از شهرداری رشت می‌خواهیم این خیابان را تکمیل کند.

شهروندی از رشت

آتشی که آمریکا می‌افروزد

دغدغه ذهنی برخی از پیام‌ دهندگان آتش‌زدن پرچم آمریکا شده و این در حالی است که آمریکا هر روز به نوعی و به بهانه های مستقیم یا غیرمستقیم نه فقط پرچم کشورها، بلکه منافع و جان انسان‌ها در جای‌جای جهان را به آتش می‌کشد و نابود می‌کند. کاش این دوستان دغدغه مظلومان جهان را هم داشتند!

محمدرضا بینات

خیانتی که هر روز عمیقتر می‌شود

هرچه بیشتر می‌گذرد، انسان بیشتر به ماهیت بعضی از گروه‌های سیاسی پی‌‌می‌برد. به عنوان مثال اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) خلق وقتی با بنیانگذارانی مثل حنیف‌نژاد و بدیع‌زادگان شروع به فعالیت کردند، خیلی پاک بودند، ولی وقتی منحرف شدند چنان در چاه خیانت و گمراهی سقوط کردند که کسی باورش نمی‌شود.

من خودم روزی از هواداران این سازمان بودم، ولی هر چه که می‌گذرد و خیانتی به خیانت‌هایشان اضافه می‌شود، خدا را شکر می‌کنم که از آنها جدا شدم. خیانتی هم که همین حالا در حال ارتکاب آن هستند و هرجا بتوانند کشورها را علیه ایران تحریک می‌کنند، ماهیت ضد میهنی آنها را نشان می‌دهد.

از اعضای نادم منافقین ـ کرج

پاسخ به یک ادعا درباره مدارس عشایری

پیام‌دهنده‌ای در همین ستون گفته بود که سازمان تعلیمات عشایری در قبل از انقلاب دانش‌آموزان نخبه را از شهرهای استان فارس انتخاب می‌کرد و به شیراز می‌آورد تا مسئولان آن از دولت، پاداش و امتیازهایی بگیرند. حال آن که این سخن درست نیست و اینگونه نبوده است. همان زمان معلمان به همراه همه دانش‌آموزان اعم از نخبه و غیرنخبه به شیراز آورده می‌شدند و از این نظر تفاوتی میان آنان وجود نداشت.

رحیم پُرول ـ معلم بازنشسته مدارس عشایری از بروجن (چهارمحال و بختیاری)

مگر انقلاب ما انقلاب پابرهنگان نبود؟

بازنشسته‌ای با حقوق یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی هستم که ۲ فرزند فارغ‌التحصیل بیکار دارم، برای اشتغال آنها به همه جا مراجعه کرده‌ام، ولی هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است. آیا با این حقوق‌ امکان گذران زندگی وجود دارد؟ آیا مسئولانی که مسبب این اوضاع اقتصادی هستند، واقعاً شب‌ها می‌توانند به آسودگی سر بر بالین بگذارند؟ مگر امام راحل نگفت این انقلاب، انقلاب پابرهنه‌ها و مستضعفین است، پس چرا وضع ما اینگونه است؟

بازنشسته کشوری

دوست واقعی نظام و کشور

سلام مرا به آقای خانی سردبیر محترم روزنامه اطلاعات برسانید، ایشان که علیه فساد و تباهی و خیانت و انحراف می‌نویسند، در واقع دوست نظام و دوست روحانیت و دلسوز انقلاب و کشور هستند. ایکاش مسئولان به حرف‌های سردبیر روزنامه اطلاعات بیندیشند و توصیه‌هایش را به کار ببندند.

حسینی از سنندج

خلف وعده شرکت سایپا

حدود ۳ هفته پیش یک دستگاه خودرو با قید تحویل فوری از شرکت سایپا خریده‌ام، ولی هنوز از تحویل آن به من خبری نشده است، چرا خودروسازان داخلی با مشتریان خود اینگونه برخورد می‌کنند؟

خریدار خودرو از رودسر گیلان

سؤال از مسئولان شرکت مخابرات

به دلیل پرداخت نکردن صورت وضعیت عملکرد مالی ماه‌های قبل شرکت‌های مخابراتی منطقه ۲ حقوق و مزایای فروردین و اردیبهشت و عیدی ما کارکنان مرکز تلفنی منطقه یاد شده هنوز پرداخت نشده است. آیا این مقدار تأخیر در پرداخت حقوق کارمندان یک مرکز مخابراتی درست است، مسئولان بالاتر شرکت مخابرات کی به این موضوع رسیدگی می‌کنند؟

مرادی

ایران خودرو محصولاتش را چگونه فروخت؟

وقتی شرکت ایران خودرو اعلام کرد ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش می‌رساند از شب یکشنبه ۲۷‌خرداد در نوبت قرار گرفتیم تا ساعت ۱۰ روز بعد که ثبت‌نام آغاز شد، ولی از ۴۰۰، ۵۰۰ نفری که منتظر بودند حتی یک نفر موفق به ثبت‌نام نشده تا ساعت ۱۲ که اعلام کردند همه خودروهای یاد شده به فروش رفته است!‌ سوال من این است که خودروها با چه روشی و به چه کسانی فروخته شده‌است؟

احمد‌وند

سرنوشت لوایح تفکیک وزارتخانه‌ها چه شد؟

لوایح تفکیک وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت و راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های صنعت و معدن، بازرگانی، راه‌وترابری و مسکن و شهرسازی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، ولی ظاهراً تاکنون اقدامی از سوی مجلس در این رابطه صورت نگرفته است، دلیل آن چیست؟

ناصر ناصری ضیاء ـ تبریز

اطلس مناطق حفاظت شده ایران را منتشر کنند

انتشار اطلس از سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست است که در این ارتباط کتاب اطلس مناطق حفاظت شده ایران در سال ۱۳۸۵ منتشر شد و سال‌های زیادی است که نایاب شده است. دوستداران مناطق چهارگانه حفاظت شده کشور از سازمان محیط‌زیست تقاضای به روزرسانی و تجدید چاپ کتاب یاد شده را دارند.

روح‌الله هادیان

قانون مالکیت مغازه‌ها اصلاح شود

من حدود ۴۸ سال پیش سرقفلی مغازه ۱۸ متری را خریداری کرده‌ام ولی طبق قانون برای تغییر کاربری، برای اجاره دادن، برای فروش و حتی به نام فرزند کردن باید از مالک اجازه بگیرم چنین مشکلی برای هزاران مغازه‌دار دیگر هم وجود دارد، لذا از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم این قانون را که مربوط به دوران قاجار است ، اصلاح کنند تا از این طریق هم مشکل بسیاری از کاسبان حل شود و هم کسب و کار در بازار رونق بگیرد.

دکان‌دار ۷۵ ساله

ریسک رفتن کشور به لیست سیاه تجارت جهانی!

چرا برخی از نمایندگان مجلس به دلایل و هشدارهای نماینده دولت محترم و دیگر نمایندگان گوش ندادند و با مسکوت گذاشتن لایحه FATF برای عادی‌سازی تجارت کشورمان در سطح بین‌المللی، ریسک رفتن به لیست سیاه تأمین مالی گروه‌های تروریستی را پذیرفتند؟ وقتی ما حاضر نباشیم شفافیت مالی و قوانین بین‌المللی را بپذیریم، چگونه در بازار و تجارت جهانی می‌توانیم فعالیت کنیم؟ اغلب اقتصاددانان از ادامه این وضعیت به شدت نگران هستند.

شهروندی از گرگان

نگرانی مردم را برطرف کنند

رئیس کل بانک مرکزی گفته است، گرانی سکه ریشه روانی دارد؛ در این صورت از ایشان و دیگر مسئولان مربوطه می‌خواهیم این ریشه را بخشکانند تا نگرانی مردم برطرف شود.

شهروندی از تهران

درخواست از راهنمایی و رانندگی

اخیراً برخی از موتورسواران خلافکار با انواع ترفندها اقدام به مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت‌هایشان می‌کنند تا با خیالی آسوده به تخلفات خود ادامه دهند، از مأموران راهنمایی و رانندگی می‌خواهیم با این پدیده خطرناک به شدت برخورد کنند.

تلفن به خط ارتباطی

تندروها را نفرین می‌کنم!

آقایان، بزرگان! به خدا وضعیت اقتصادی طبقات پائین جامعه وخیم است و الان فقط دلالان و فروشندگان دلار و ارز و سکه پول پارو می‌کنند. خدا سایه سید اصلاحات را بر سر ما حفظ کند که برای رونق اقتصادی خیلی کارها کرد و می‌خواست انجام دهد که نگذاشتند. من به عنوان یک هموطن تندروها را نفرین می‌کنم که این وضعیت اسفبار را برای ما درست کردند و مملکت را به این روز انداختند!

یک ایرانی مسلمان

پرچم نماد دولت‌ها است نه ملت‌ها!

وقتی ترامپ به مهاجران اهانت کرد، هیچ‌کس چیزی نگفت، ولی وقتی برخی ازنمایندگان مجلس پرچم آمریکا را آتش زدند، همه از این کار ایراد می‌گیرند! جای تعجب است که آمریکا دستش به خون کودکان یمنی، فلسطینی و لبنانی آلوده است، ولی بعضی‌ها این قبیل رفتارها را نمی‌بینند و خودشان را به آن راه می‌زنند در حالی که پرچم کشورها نماد دولت‌ها است ، نه نماد ملت‌ها!

یک بانوی ایرانی

خط ارتباطی:

برخلاف نظر این خواننده محترم، پرچم یک کشور نماد ملت آن کشور است و به همین دلیل با تغییر دولت‌ها، پرچم یک کشور عوض نمی‌شود.

مردم نیاز به شادی دارند

بعد از بُرد شیرین و تاریخی تیم‌ملی فوتبال ایران در مقابل مراکش، مردم به خیابان‌ها ریختند و به شادی پرداختند و خوشبختانه هیچ اتفاق بدی هم نیفتاد. این موضوع نشان می‌دهد که مردم و به خصوص جوانان چقدر به شادی نیاز دارند. به نظر من حکومت و دولت باید اسباب شادی سالم مردم را فراهم کنند، چرا که یک ملت شاد و با روحیه بهتر می‌تواند از پس مشکلات برآید.

شهروندی از شیراز

سردسته‌های فساد اقتصادی را اعدام کنند!

به نظر من در شرایط فعلی دولت محترم برای مقابله با انواع گرانی‌ها نمی‌تواند کار چندانی انجام دهد، راه‌حل این است که دادگاه انقلابی تشکیل شود و حاکم شرعی باید باشد تا سر دسته‌ها و عوامل اصلی فسادهای اقتصادی را محکوم به اعدام کند تا دیگر کسی جرئت این را نداشته باشد که اوضاع اقتصادی مردم و مملکت را برهم بریزد. پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز کسانی هستند که نه انسانند و نه مسلمان و با مفاسدشان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

علی‌اصغر ـ رضا شاطری از یزد

خط ارتباطی:

تجربه‌های جهانی نشان داده است که مبارزه با مفاسد و مشکلات اقتصادی از طریق اعدام عوامل اصلی فساد، کارساز و نتیجه‌بخش نیست. بلکه برنامه‌ریزی‌های اصولی و سیاست‌های درست اقتصادی می‌تواند ریشه‌های فساد اقتصادی را بخشکاند و به تأمین رفاه عمومی کمک کند.

به سگ گردانی در این محل پایان دهند

ساکنان منطقه پونک، بلوار عدل، تقاطع بزرگراه نیایش از آوردن سگ‌های خانگی به این محل توسط برخی از افراد بارها به کلانتری باغ فیض و شهرداری منطقه ۵ شکایت کرده‌اند که برای رفع مزاحمت آن‌ها و پیشگیری از آلودگی محیط زیست اقدام کنند، اما متاسفانه در این مورد اقدامی انجام نداده‌اند، حال آن که مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی و شهرداری تأمین امنیت و آسایش شهروندان است.

از ساکنان خیابان جهاد، بلوار کمالی

آسفالت چند باره برخی معابر

گاهی شاهد روکش آسفالت و جدول‌کشی‌های بی‌مورد و چند باره برخی از معابر عمومی هستیم که غیرضروری است و هزینه قابل توجهی صرف آن می‌شود که از جمله به روکش آسفالت و تعویض جداول پیاده‌رو‌های بزرگراه حکیم، حد فاصل بلوار تعاون و بزرگراه حقانی می‌توان اشاره کرد.

شهروند تهرانی

پرداخت هزینه بدون ارائه خدمات فاضلاب!

یک سال از پرداخت هزینه قرارداد فاضلاب مجتمع مسکونی ما می‌گذرد، ولی از اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری خبری نیست. جالب این که قبل از پرداخت مبلغ یاد شده اداره مربوطه مرتباً اخطار می‌داد که اگر این پول را نپردازید، آب آپارتمان‌هایتان قطع خواهد شد. آنها این ابزار را برای گرفتن مطالبات خود در دست دارند، ولی آیا ما هم ابزاری برای رسیدن به حق خودمان داریم؟

تلفن به خط ارتباطی

خط ارتباطی:

بهتر بود این شهروند محترم نشانی مجتمع مسکونی مورد نظرشان را هم می‌گفتند، تا امکان پاسخگویی به آن به وسیله شرکت فاضلاب شهر تهران وجود داشت.

صحنه‌های قبرستان و سردخانه را نمایش ندهند!

این ماه مبارک رمضان که تمام شد، از صدا و سیما می‌خواهیم در سریال‌های ماه رمضان آینده، صحنه‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی، قبرستان و سردخانه و پزشکی قانونی و مرگ را کمتر نشان بدهند، چرا که چنین رویکردی به جز ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نتیجه‌ای ندارد. سریال‌های تلویزیونی باید پیام آور شادی و نشاط و سرزندگی در بینندگان آن‌ها باشند.

بیننده تلویزیون

تشکر از بازرسی ندامتگاه تهران بزرگ

از این طریق از زحمات اداره بازرسی مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ که در رفع مشکلات و گرفتاری‌های محکومان بند مالی تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم و از ریاست سازمان زندان‌ها تقاضا دارم پرسنل این اداره و مسئولانش را تشویق کنند تا خدمت به همنوع الگویی برای همه کارمندان و مدیران شود.

مددجوی بند مالی زندان تهران بزرگ

اختلاس‌کنندگان از بیت‌المال مشکلات مردم را درک نمی‌کنند

کسانی که فرزندان و حتی خانواده‌های خود را به خارج فرستاده‌اند و خیالشان از بابت آنها راحت است و اختلاس کنندگان هزاران میلیاردی از بیت‌المال اصلاً مشکلات مردم را درک نمی‌کنند. من به عنوان یک معلم دلم می‌سوزد که می‌بینم انگیزه‌های میهن دوستی در میان بعضی از جوانان کم شده است.

شهروندی از کرج

پیمانکار طرح‌ هادی روستا را به پایان رساند

در شهرستان میانه سال گذشته اهالی روستای «حفظ آباد» از توابع بخش «نیر» استان اردبیل مبلغ ۶۵میلیون تومان به عنوان همیاری (خودیاری) برای اجرای طرح هادی روستا به حساب بنیاد مسکن استان واریز کردند. متاسفانه پیمانکار مجری طرح به دلیل عدم دریافت بودجه از بنیاد مسکن کار را نیمه کاره تعطیل کرده است. از استاندار اردبیل تقاضا داریم به موضوع رسیدگی و دستور اتمام طرح مزبور را صادر کند.

هاشمی ـ روستای حفظ‌آباد اردبیل

شهرداری در مورد هدر رفت آب به مأموران تذکر دهد

چند روز پیش که از خانه بیرون رفته بودم، در چند جا دیدم که مأموران شهرداری شیلنگ‌های قطور را چنان باز کرده بودند که آب در خیابان‌ها راه افتاده بود و با عبور خودروها آب بسیاری به رهگذران پاشیده می‌شد! وقتی به آنها تذکر دادم که وضع آب در کشور خوب نیست و دچار خشکسالی شدید شده‌ایم، متاسفانه اصلا توجهی نمی‌کردند. به نظر من شهرداری تهران باید به شدت جلوی این هدر رفت آب را بگیرد و حداقل به این مأموران آموزش دهد تا در این بحران آب اینگونه رفتار نکنند.

شهروندی از تهران

درخواست از سازمان بازنشستگی کشوری

سازمان بازنشستگی کشوری در احکامی که امسال برای بازنشستگان صادر کرده، به جداول مصوب سازمان برنامه و بودجه استناد کرده است. از این سازمان می‌خواهیم این جداول را که امتیاز‌بندی گروه‌های شغلی را مشخص می‌سازد،در رسانه‌ها منتشر کند. این جدول‌ها محرمانه نیست و فقط کمک می‌کند که بازنشستگان امتیاز‌بندی گروه‌های خود را بدانند و میزان افزایش حقوق خود را دقیقا بررسی کنند.

فرهنگی بازنشسته

تهدید قطع تلفن به دلیل ۵هزار تومان بدهی!

در یکی از روستاهای ورامین شرکت مخابرات برای مشترکین خود احترامی قائل نیست و برای مبالغ کمتر از ۵هزار تومان بدهکاری هم تهدید به قطع تلفن ثابت می‌کند. آیا واقعا کرامت اهالی یک روستا کمتر از ۵هزار تومان ارزش دارد، دستگاه‌های دولتی کی زبان سخن گفتن با مردم را یاد می‌گیرند؟

از اهالی روستایی در ورامین

خط ارتباطی:

وقتی این خواننده گرامی نام روستای مورد نظرش را نگفته است، پیگیری پیام او چگونه امکان‌پذیر خواهد بود؟

قابل توجه محترمین و دلسوزان شیراز

آیا واقعا مشکل جامعه ما عدم وسعت و شکوه ساختمان مقابر امامزادگان است؟ چرا باید از بیت‌المال ۱۱میلیارد تومان خرج ساخت مرقد «ام احمد» مادر حضرت احمدبن موسی کاظم(ع) شاهچراغ در شیراز شود؟ چرا برخی از شخصیت‌های محترم شیراز به جای نهی از این کار، خود مشوق آن می‌شوند و به دیگران هم می‌آموزند که به این امور بپردازند و در عوض این همه فقیر و بیمار در جامعه ما وجود دارد، این همه مدارس کپری و مدارس با حداقل امکانات هستند که نیازمند کمک‌های مردم و دولتند!

شهروندی از شیراز

ضرورت تعامل دستگاه‌های دولتی با مردم

یک خط تلفن در مرکز مخابرات بعثت دارم که چون بدون استفاده بود و بعداً آن را به مستاجر دادم، مبلغی طلبکار بودم که مخابرات اعلام کرد شماره حساب بدهم تا این مبلغ را واریز کنند. دنبال آن را نگرفتم تا اینکه بعد از حدود ۲سال این بار بدهکار شدم و فوراً اخطار دادند که اگر بدهی خود را در اسرع وقت نپردازم، خط تلفن‌ام را تخلیه خواهند کرد. به شرکت مخابرات مراجعه کردم، ابتدا گفتند که ۱۸هزار تومان بدهکارم ولی چون طلب قبلی من هم محاسبه شد، باز هم طلبکار شدم که فوراً گفتند سیستم قطع شده است! هدفم از بیان این ماجرا نشان دادن نوع برخورد برخی از مراکز دولتی با مردم است که در موارد مشابه زمین تا آسمان فرق می‌کند.

از مشترکین مرکز مخابرات بعثت

تاوان اشتباه را من باید بپردازم؟

راهنمایی و رانندگی هنگام تخلف رانندگان بدون اغماض عمل می‌کند، ولی وقتی نوبت مردم می‌رسد حتی، تاوان اشتباه‌های آن‌ها را افراد جامعه باید بپردازند. دوربین راهنمایی و رانندگی به اشتباه مرا جریمه کرده است و وقتی به این اداره در اندیمشک مراجعه می‌کنم می‌گویند باید به مرکز استان بروم، یعنی بیش از ۱۰۰کیلومتر باید تا اهواز را رانندگی کنم و یک روز وقت بگذارم تا اشتباهی را که هیچ دخالتی در آن نداشته‌ام، برطرف سازم! آیا چنین برخوردی درست و اخلاقی است؟

مرادی_ اندیمشک

هنگام مراجعه به جایگاه‌های بنزین دقت کنید!

به پمپ بنزین نرسیده به میدان رسالت مراجعه کردم و پس از آن وقتی پیامک هزینه کسر شده از حسابم آمد، مشخص شد که ۵۷۰هزار تومان برایم کارت کشیده‌اند! با مراجعه به این پمپ بنزین مشکل من برطرف شد، ولی اولا این دومین بار بود که هزینه بسیار زیادی از کارتم برداشت می‌کردند و در ثانی اگر مبالغ کمتری از حساب‌ها برداشت شود و شخص متوجه آن نشود، تکلیفش چیست؟ این را گفتم که شهروندان محترم در این موارد دقت کنند!

شهروندی از تهران

پل هوایی نیمه کاره را به اتمام برسانند

پل هوایی شرق به غرب پشت بیمارستان شهید چمراه واقع در خیابان لنگری در منطقه یک شهرداری سال‌ها است که نیمه‌کاره مانده و زیر آن انبوهی از نخاله‌های ریز و درشت رها شده است. اولاً سؤال این است که چرا عملیات اجرایی این پل‌ ادامه پیدا نمی‌کند و دوم این که چرا این نخاله‌ها از آنجا جمع‌آوری نمی‌شود که مکان خوبی هم برای پارک خودروهای بیمارستان فراهم شود؟ ساکنان محل به دلیل مشکلات ناشی از نیمه‌کاره مانده این پل در عذابند.

از ساکنان محل

از خریداران سکه مالیات بگیرند

چرا باید عده‌ای در بازار راه بیفتند و ۲۵ هزار و ۳۰ هزار عدد سکه طلا بخرند؟ چرا دولت بر این خرید و فروش‌ها مالیات نمی‌بندد، کاری که اینها می‌کنند، هیچ ضربه‌ زننده‌ای به اقتصاد کشور انجام نداده است!

یک هموطن

فاتحه‌خوانی را ممنوع کرده‌اند!

ما چند نفر بازنشسته هستیم که برخی از شب‌های جمعه باهم به احمدآباد مستوفی بر سر مزار دکتر محمد مصدق حاضر می‌شدیم و فاتحه‌ای می‌خواندیم اما چند سال است که رفتن بر سر مقبره این قهرمان ملی ممنوع شده است! آخر من نمی‌دانم با کدام دلیل و معیار فاتحه‌خوانی آن هم برای کسی که نفت را ملی کرد، باید ممنوع شود؟ فاتحه خواندن چه مشکل امنیتی می‌تواند ایجاد کند؟

بازنشسته ۸۶ ساله

در درج پیام‌ها احتیاط کنید!

به نظر من دلیلی ندارد که شما هر پیامی که به دستتان می‌رسد، چاپ کنید. چند روز پیش خواننده‌ای پیام داده بود که آقای فرزاد حسنی به عنوان مجری برنامه سحری انتخاب شود، از کجا معلوم که خود آقای حسنی این پیام را نداده است؟ یا خواننده دیگری پیام می‌دهد و از یک پزشک کلی تعریف می‌کند! آیا امکان ندارد خود پزشک یا بستگان‌اش چنین تماسی بگیرند؟ لطفاً در درج پیام‌ها احتیاط بیشتری به خرج دهید.

خواننده روزنامه اطلاعات

نبود مدیریت‌های اصولی و نوسان‌های قیمت ارز و سکه

رئیس کل بانک مرکزی گفته است نوسانات نرخ ارز و سکه ریشه روانی دارد. من نمی‌دانم در برابر این ادعا چه بگویم، همین قدر می‌دانم که نبود مدیریت‌های درست و اصولی باعث نوسان‌های نرخ ارز و سکه می‌شود، مردم عادی هم که هر روز شاهد کاهش قدرت خرید خود هستند و هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید.

یک بانوی تهرانی

سؤال از اداره برق سعادت‌آباد

اخیراً اداره برق سعادت‌آباد از ارسال قبوض برق به خانه‌ها خودداری و میزان مصرف و مبلغ قبض و شناسه پرداخت آن را از طریق پیامک ارسال می‌کند. وقتی این اطلاعات را از طریق تلفن با اداره برق کنترل کردم، متوجه شدم که تفاوت زیادی بین مبلغ پیامک شده و مبلغ اعلامی از طرف اداره برق وجود دارد! آخر چرا با این کارها برای مردم تولید دردسر می‌کنند، مگر ارائه قبض به مشترکان چه اشکالی دارد؟

مشترک برق از غرب تهران

روابط با ایران به نفع کانادا است نه خوشرقصی برای ترامپ!

دولت کانادا که خود را طرفدار عدالت و اقتصاد سالم می‌داند، چگونه به افرادی مانند خاوری که میلیاردها تومان از پول ملت ایران را اختلاس کرده و به کانادا گریخته است؛ پناهندگی می‌دهد؟ نخست‌وزیر کانادا که در سخنرانی‌های تبلیغاتی‌اش از برقراری روابط سیاسی با ایران سخن می‌گفت، حالا برای خوشرقصی و به دست آوردن دل ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به عدم مذاکره برای تجدید این روابط رأی داده است، حال آن که باید بداند آنچه به نفع ملت کانادا است، برقراری و حفظ روابط با ایران است، نه به دست آوردن دل آدم مذبذب و عهد?شکنی مانند ترامپ!

یک بانوی ایرانی

شستشوی حیاط و پیاده‌روها با آب آشامیدنی

در منطقه یوسف‌آباد بیشتر کارگران نظافت‌چی مجتمع‌های مسکونی، بدون نظارت ساکنان آن‌ها حیاط و حتی پیاده‌روهای اطراف مجتمع‌ها را با آب شرب می‌شویند که ضرورت دارد صدا و سیما در مورد پیامدهای آن به مردم اطلاع‌رسانی کند.

از ساکنان یوسف‌آباد

شخصیت‌های دلسوز را به دامان انقلاب بازگردانند

از ابتدای انقلاب تاکنون تندروها متاسفانه بسیاری از شخصیت‌های دلسوز انقلاب و نظام اسلامی را با انگ‌زدن‌های گوناگون و به بهانه‌های چپ یا لیبرال بودن، از گردونه خدمتگزاری به کشور و ملت بیرون گذاشتند و در نتیجه به جای آنکه آنان در خدمت انقلاب باشند، یا به خارج مهاجرت کرده‌اند و یا سکوت پیشه ساخته‌اند و خانه‌نشین شده‌اند که امیدواریم روزی از این شخصیت‌ها نیز برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده شود.

تلفن به خط ارتباطی

موضوع را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

برخی از معتادان و خلافکاران ولگرد با پرت‌کردن خود به طرف خودروها و تظاهر به مجروح‌شدن، از رانندگان اخاذی می‌کنند که ضرورت دارد این قبیل رانندگان بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و تقاضای کمک کنند. این واقعه برای من هم پیش‌آمد که پس از تماس با پلیس از پرداخت پول به خلافکاران خودداری کردم.

شهروندی از تهران

معادل‌سازی برای واژگان انگلیسی

از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و صدا و سیما انتظار می‌رود برای واژگان انگلیسی مانند «اپلیکیشن» که کاربردهای زیادی دارند، معادل فارسی پیدا کنند و رسانه‌های گروهی هم به این معادل‌سازی‌ها توجه داشته باشند.

پرویز کهنسال ـ اسلامشهر

با جمع‌آوری دستفروشان مترو مخالفم!

این که بعضی‌ها پیام می‌دهند که دستفروشان واگن‌های مترو باید جمع‌آوری شوند، به نظر من پیشنهاد درستی نیست. باید توجه داشت که اغلب آنان جوانان بیکاری هستند که برای امرار معاش خود و خانواده‌هایشان، چاره‌ای بجز دستفروشی در مترو ندارند و ضمن ارزان‌فروشی برخی از اجناس موردنیاز مردم، مزاحمت‌های آنچنانی هم برای مسافران مترو ایجاد نمی‌کنند.

مسافر مترو

تشکر از کارکنان اداره دارایی رشت

در مراجعه به اداره دارایی رشت واقع در میدان جهاد با برخورد دلسوزانه و مهربانانه کارکنان این اداره در مورد دریافت پاسخ استعلام مواجه شدم که از این بابت سپاسگزارم.

زمردی ـ رشت

خدا از تقصیر توهین‌کنندگان بگذرد

وجود دانشمندان متعهدی مانند دکتر صالحی برای کشورمان حکم کیمیا را دارد و به نظر من توهین به ایشان، اهانت به ملت ایران و دوستی با دشمنان انقلاب و ملت ایران است.

دکتر صالحی از خانواده بزرگی است و در دوران فعالیت‌هایش همواره به فکر خدمات صادقانه به مردم بوده است. خداوند افراد نادانی را که به ایشان توهین کرده‌اند، ببخشد و از تقصیرشان بگذرد.

یک ایرانی خیرخواه وطن

درختان در معرض سقوط را برچینند

تعدادی از درختان خیابان یارمحمدی واقع در بلوار شهرزاد دروس شمیران پس از طوفان‌های اخیر تهران در معرض سقوط قرار دارند که در این صورت ممکن است به رهگذران آسیب برسد. از شهرداری منطقه ۳ تقاضا می‌شود نسبت به قطع و جمع‌آوری درختان یادشده اقدام کند.

حسن صفایی ـ فرهنگی بازنشسته

عرضه مواد غذایی آلوده به وسیله وانت‌بارها!

در برخی از نقاط تهران عده‌ای به وسیله وانت‌بار در کنار پیاده‌روها اقدام به عرضه دل و جگر، جوجه‌کباب و کباب می‌کنند که امیدواریم از این کار غیربهداشتی و خطرناک برای سلامت مردم توسط مسئولان بهداشتی و انتظامی جلوگیری شود. مصرف‌کنندگان ناآگاه این قبیل مواد غذایی آلوده لااقل شماره پلاک وانت‌بارها را بردارند تا در صورت مسمومیت، بدانند که از کی باید شکایت کنند!

دلسوخته وطن

نظر شما