شناسهٔ خبر: 26456492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر جدید حوزه علمیه مازندران به زودی معرفی می شود

پس از چندین ماه بحث و بررسی بالاخره حوزه علمیه مازندران مدیر جدید خود را شناخت و فصل جدیدی در فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی مراکز حوزوی استان به زودی آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مدیر جدید حوزه علمیه مازندران به زودی معارفه می شود.

براساس این گزارش، پس از چندین ماه بحث و بررسی بالاخره حوزه علمیه مازندران مدیر جدید خود را شناخت و فصل جدیدی در فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی مراکز حوزوی استان به زودی آغاز خواهد شد. 

این گزارش می افزاید؛ به پیشنهاد شورای حوزه علمیه مازندران و موافقت مدیریت حوزه های علمیه کشور حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی به عنوان دومین مدیر حوزه علمیه استان منصوب خواهد شد و طی روز های آتی مراسم معارفه مدیریت جدید برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ریاست دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم، ریاست دانشکده علوم قرآنی آمل و همچنین تدریس در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل بخشی از مسؤولیت های مدیر جدید حوزه علمیه مازندران است.

آشنایی با حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی در سال 1340 شمسی در خانواده مذهبی در شهر ساری متولد شد. در سال تحصیلی 55 ـ 56 شمسی از کلاس سوم نظری به سبب اوضاع ناهنجار و نامساعد محیط دبیرستان، ترک تحصیل و از آن پس تا سال 1358 به کار کشاورزی و مشاغل آزاد مشغول بود. تا اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال تحصیلی 58 ـ 59  به حوزه علمیه قم راه یافت.

دروس مقدماتی تا سطح عالی را سال 1366 به پایان رساند و از سال 67 در درس خارج اصول از محضر آیات عظام: فاضل لنکرانی و شیخ جواد تبریزی و شیخ جعفر سبحانی و در درس خارج فقه از محضر حضرات آیات عظام شیخ جواد تبریزی و جوادی آملی و احمدی فقیه یزدی و برخی دیگر از بزرگان استفاده فراوان نمود.

وی همچنین در خلال سال های مذکور حداقل یک سال از درس تفسیر آیت الله مشکینی و دو سال از درس تفسیر استاد فرزانه جوادی آملی با قرآن بیشتر آشنا شده و مأنوس گشت که ذوق حلاوت آن سبب شد تا در سال تحصیل 73 ـ 74 در رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه شرکت نماید که به لطف حق تعالی در سال 76 ـ 77 دوره را به پایان رساند.

وی همچنین در خلال سالهای 61 تا 75 در دروس کلام، فلسفه و عرفان از محضر اساتید فرزانه و آیات عظام: حسن زاده آملی، جوادی آملی، عسکری گیلانی و انصاری شیرازی استفاده شایان برد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همزمان با تحصیلات به فعالیت های تدریسی، تحقیقی، تالیفی و تبلیغی در حد توان پرداخت و نیز در طول هشت سال دفاع مقدس حداقل به مدت یک سال توفیق حضور در جبهه های حق علیه باطل به شکل رزمی ـ تبلیغی را داشت. 

ریاست دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم، ریاست دانشکده علوم قرآنی آمل، تدریس در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و همکاری با برخی از مراکز تحقیقی از دیگر مسؤولیت های حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بوده است.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری از تیر ماه سال ۸۹ در پی استقرار مدیریت های استانی، مدیریت حوزه علمیه مازندران را عهده دار شد و تا به امروز نیز ادامه داشت که در این سال ها شاهد تحولات ارزشمندی در سطح مدارس علمیه استان بودیم./۹۵۰/پ203/ب1

نظر شما