شناسهٔ خبر: 26375705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نامه نمایندگان به لاریجانی: روحانی را به مجلس دعوت کنید + اسامی

منبع: تسنیم

۷۰ تن از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار حضور رئیس‌جمهور در یکی از جلسات پارلمان به منظور ارائه توضیحاتی درباره مسائل ارزی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حدود ۷۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حضور اعضای هیئت‌ دولت و رئیس‌جمهور در پارلمان برای بررسی وضعیت بازار ارز در یکی از جلسات علنی مجلس شدند. این نامه تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.

متن کامل نامه و اسامی نمایندگان امضاکننده به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی 

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 

با سلام؛

اینجانبان امضاکنندگان زیر به عنوان نمایندگان ملت و براساس سوگندی که برابر اصل ۶۷ قانون اساسی برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال یاد کردیم. 

به دلایل زیر: 

۱- نوسانات شدید و غیرقابل تصور ارز، سکه و خودرو که کل بازار اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار داده است. 

۲- ضرورت فعالیت مجلس و اعمال ابزارهای نظارتی و در صورت لزوم تصمیماتت به موقع رد جهت رفعت مشکلات و مطالبات مردم در این شرایط حساس. 

۳- وضعیت گرانی افسارگسیخته برخی کالاها و عدم اقدام مناسب و به موقع دولت در کنترل گرانی.

یقینا تعطیلی دو هفته‌ای موسوم به تعطیلات تابستانه مجلس در این برهه مهم شائبه بی‌توجهی مجلس و وکلای ملت به امور مهمه کشور و مطالبات مردم را متبادر می‌کند. 

بنابراین، به استناد تبصره ماده ۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای تشکیل جلسه در اوقات تعطیل هفته آتی (نهم تا سیزدهم تیر ماه ۱۳۹۷) و دعوت از رئیس‌جمهور،‌ معاونین و وزرای محترم دولت به عنوان قوه‌ای که برابر اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئولیت اجرایی کشور را به عهده دارند و ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های دولت پیرامون گرانی‌های بی‌سابقه و رفع نگرانی‌های مردم و مطالبات نمایندگان ملت به استناد اصل هفتادم قانون اساسی و ماده ۱۱۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و همچنین بند ۸ ماده ۲۴ آیین‌نامه فوق‌الذکر را داریم. 

نظر شما