شناسهٔ خبر: 26375503 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کارگردانان برتر در فیلم‌های آخر هفته تلویزیون

تماشای فیلم‌های تلویزیون در تعطیلات آخرهفته از آن تفریحات لذتبخش و خاطره‌انگیز است که می‌تواند بهانه‌ای باشد تا خانواده‌ کنار یکدیگر جمع شوند. «جام‌جم» سعی کرده از میان فیلم‌های متنوع شکبه‌های سیما، تعدادی از بهترین‌های آخر هفته تلویزیون را به شما پیشنهاد کند.

صاحب‌خبر -

عشقی مرموز در شبکه یک

شبکه یک سیما به مناسبت هفتم تیر دو تا از فیلمهای سینمایی مرتبط با فضای این واقعه را برای پخش آمده کرده است که هر دو در ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر، جزو فیلمهای موفق بودند. یکی از این فیلمها، «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی است که داستان عشق پاک و ساده میان زوجی جوان را روایت میکند که با خیانت و پیوستن زن به سازمان مجاهدین خلق به سیاهی کشیده میشود. در این فیلم، میلاد کیمرام و مینا ساداتی نقشآفرینی کردهاند و پنجشنبه 7 تیرماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش میشود. در خلاصه داستان آن آمده است: زن و شوهری بهنام مهران و مینا در روزهای موشک باران تهران در دهه 60 زندگی مشترک ساده و عاشقانهای دارند. مهران، خبرنگار است و در جریان اخبار سیاسی و اوضاع جنگ قرار دارد. مینا دور از چشم شوهرش به سازمان مجاهدین پیوسته است. او با توجه به شغل شوهرش اخبار و اطلاعات به روزی از اوضاع کشور دارد و آن را در اختیار سازمان مجاهدین قرار میدهد تا اینکه... .

ماجرای نفسگیر نیمروز

فیلم سینمایی دیگری که جمعه 8 تیرماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش میشود، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان است. این فیلم با بازی جواد عزتی، مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، مهدی پاکدل، لیندا کیانی و ...، به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه منافقین میپردازد. سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه سازمان منافقین هستند. آنها با کشتن موسی خیابانی در بهمن 1360 سردسته منافقین در ایران را از بین برده و به مبارزات مسلحانه داخلی پایان میدهند.

جنجال آقای اسنودن در شبکه سه

اگر سینمای جهان را دنبال کنید، الیور استون را میشناسید؛ کارگردان جنجالی که چندی پیش به ایران سفر کرد. آخرین فیلم سینمایی او «اسنودن» قرار است جمعه 8 تیرماه ساعت 15 از شبکه سه سیما پخش شود. این فیلم که سال 2016 ساخته شده، به داستان داغ و جالب ادوارد جوزف اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی میپردازد و در آن بازیگرانی چون نیکلاس کیج بازی میکنند.

خاطره بازی با شبکه امید

«ای. تی» را یادتان هست؟ موجود فضایی خاطرهانگیز و محبوب بچهها که با اینکه سالها از تولد آن میگذرد همچنان قصه زندگیاش تماشایی و دیدنی است. پنجشنبه 7 تیرماه ساعت 18 میتوانید فیلم سینمایی «ای.تی. بیگانه فضایی» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ را از شبکه امید ببینید و اگر جزو معدود کسانی هستید که تا امروز این فیلم را تماشا نکردهاید، حتما با خواندن خلاصه آن ترغیب خواهید شد. در چکیده این فیلم آمده است: موجودات بیگانه با سفینه روی زمین آمدهاند و در جنگل مشغول تحقیقات در مورد حیات و پوشش گیاهی زمین هستند اما به دلایلی یک نفر از آنها از سوار شدن بر سفینه بازمیماند و تنها روی زمین رها میشود... .

سفر جادویی آقای عبدی

فیلم سینمایی خاطرهانگیز دیگری که شبکه امید برای پخش در ساعت 18 روز جمعه 8 تیر آمده کرده، «سفر جادویی» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و با بازی هنرمندانه اکبر عبدی است که یکی از فیلمهای محبوب کودکان دیروز است. در این فیلم میبینید که دکتر رضا کمالی با آزار و تنبیه فرزندش سینا، میخواهد از او دانشآموز ممتازی بسازد. روزی سینا از ترس پدر به درون ماشین لباسشویی مرموز خانه پناه میبرد. کسی توضیح دکتر کمالی را که چه بر سر فرزندش آمده باور نمیکند و او را در بیمارستان بستری میکنند اما او میگریزد و در موقع فرار دکتر نیز به درون ماشین لباسشویی بیمارستان میافتد... .

یک کمدی سیاه در شبکه افق

احتمالا با استنلی کوبریک کارگردان متفاوت، برجسته و جنجالی آمریکایی آشنایی دارید و دستکم چند اثر از او را دیدهاید. ما برای ساعت 10جمعه، 8 تیر ماه به شما پیشنهاد میکنیم تماشای یکی از بهترین فیلمهای سینمایی او یعنی کمدی سیاه و کابوسگونه «دکتر استرنج لاو» را از شبکه افق از دست ندهید. در این فیلم خواهید دید: جک ریپر ،ژنرال روانپریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در آمریکاست که در اقدامی خودسرانه، تهاجمی هستهای علیه شوروی به راه میاندازد و رئیسجمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راهی برای توقف این حملات میگردند.

نظر شما