شناسهٔ خبر: 26327906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علاقه مندیم پاسخ را در عمل دریافت کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ یک جنگ جهانی اقتصادی را به عرصه جهانی تحمیل کرده است و طبیعتا ما هم براساس منافع ملی مان تصمیم می گیریم و در مذاکره با اروپایی ها علاقه مندیم پاسخ را در عمل دریافت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علاءالدین بروجردی در حاشیه دیدار فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات ایران با طرف های اروپایی افزود: در مذاکرات طولانی و متعددی که وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای خارجه طرف های مقابل انجام داده، صحبت های آنها در مذاکرات مثبت است اما دیگر حرف را قبول نداریم و حتی ورقه امضا شده را هم قبول نداریم فقط عمل برای ما مهم است.
وی با بیان اینکه آنچه در حال وقوع است نزدیک شدن روابط ما به لحاظ اقتصادی و طبیعتا سیاسی با روسیه و چین است، اظهار داشت: همانند زمانی که در دوره قبلی تحریم ها بود، اگر شرکت های اروپایی نتوانند در مقابل فشارهای امریکا مقاومت کنند برنده اصلی شرکت های چینی و روسی خواهند بود و عملا اروپایی ها بازنده اصلی این بازی خواهند بود.
بروجردی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه برخی فعالان سیاسی با موضوع پیشنهاد مذاکره با امریکا گفت: فکر می کنم این خودباختگی کامل مقابل امریکا و کاملا مغایر با سیاست های ایران است.
وی درباره خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جایگاه این کشور را ضدحقوق بشری دانست و تصریح کرد: کارنامه امریکا در گذشته های دور و نزدیک، سیاست های فعلی، زندان گونتانامو و ابوغریب و ظلم در حق کودکان مهاجر و مظلوم و جدایی آنها از مادرانشان، همه اینها از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه های بین المللی قابل محاکمه است.
بروجردی درباره سیاست های محمد بن سلمان پادشاه جوان سعودی در منطقه نیز گفت: به نظر می رسد محمد بن سلمان کارنامه بدی را نه فقط در باره ایران بلکه درباره کشور اسلامی و عربی همسایه اش یعنی یمن بر جای گذاشت و بیشتر در توهمات سیر می کند تا در واقعیات.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بن سلمان در طول مدت سه ماهه می تواند مشکل را حل کند اضافه کرد: بعد از سه سال کشتار وحشیانه هزاران انسان بیگناه، عربستان شکست خورده این جنگ است و اگر سیاست های خود را نه فقط در قبال ایران، بلکه منطقه تغییر ندهد، ضررهای بیشتری متوجه عربستان می شود.

نظر شما