شناسهٔ خبر: 26327563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت بیش از سه هزار کیلوگرم آلوئه‌ورا

نخستین برداشت از این گیاه به میزان سه هزار و ۵۰۰کیلوگرم برگ آلوئه‌ورا انجام شده و به شهر‌های مشهد و بوشهر برای تهیه کمپوت و شامپو از ژل این گیاه ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:با توجه به مشکل کمبود آب در این شهرستانبرداشت بیش از سه هزار کیلوگرم آلوئه‌ورا به دنبال اجرای کشت‌های جایگزین با نیاز آبی پایین هستیم و در این زمینه کشت گیاهانی از جمله زعفران، آلوئه‌ورا، زرشک، گل گاوزبان، عناب و گیاهان دارویی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته پاجوش گیاه آلوئه‌ورا از بوشهر و عسلویه تهیه و کشت آن در شهرستان رفسنجان آغاز شد، تصریح کرد: اکنون در پنج گلخانه به مساحت ۵هزار مترمربع کشت این گیاه انجام شده و درصدد هستیم کشت این گیاه را در شهرستان توسعه دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ادامه داد:نخستین برداشت از این گیاه به میزان سه هزار و ۵۰۰کیلوگرم برگ آلوئه‌ورا انجام شده و به شهرهای مشهد و بوشهر برای تهیه کمپوت و شامپو از ژل این گیاه ارسال شد.
رضایی با بیان اینکه از جمله مزایای کشت آلوئورا کم مصرف کردن آب است افزود: آلوئه‌ورا در ماه‌های تیر و مرداد هر هفته یکبار و در بقیه زمان از سال هر یک ماه یکبار به آب نیاز دارد.
طرح کشت گیاه آلوئه‌ورا از طرح‌های گلخانه‌ای است که به متقاضیان تسهیلات پنج۵ساله با سود کم نیز ارائه می‌شود.

نظر شما