شناسهٔ خبر: 26321741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خواهر شهید بهشتی مطرح کرد

نحوه برخورد شهید بهشتی با خانم بدحجاب/ شهید بهشتی از دبیرستان روی جوان‌ها کار می‌کرد

خواهر شهید بهشتی با بیان اینکه برادرم بر جوان‌گرایی تأکید داشت، گفت: وصیت شهید بود که اگر نسل جوان ساخته شود کشور ساخته می‌شود، شهید بهشتی از دبیرستان روی جوان‌ها کار کرد و نیروهای زیادی برای انقلاب تربیت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علویه بهشتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد هفتم تیر و هفته قوه قضائیه با بیان اینکه برادرم بر جوان‌گرایی تأکید داشت، گفت: وصیت شهید بود که اگر نسل جوان ساخته شود کشور ساخته می‌شود، شهید بهشتی از دبیرستان روی جوان‌ها کار کرد و نیروهای زیادی برای انقلاب تربیت کرد.

وی با بیان اینکه کاری را که انسان برای خدا انجام دهد هیچ توهینی نمی‌تواند انسان را از آن بازدارد، افزود: برادرم، از خانواده رشد صحیحی داشت، پدر و مادر ما محیط صمیمی ایجاد کرده بودند و همین شکوفایی فرزندان را به همراه داشت.

* نحوه برخورد شهید بهشتی با خانم بدحجاب

بهشتی با اشاره به خاطره‌ای از نحوه امر به معروف برادر شهیدش گفت: خانمی برای پرسیدن چند سؤال در خصوص سفر به خارج از کشور به بیت شهید بهشتی مراجعه کرده بود، اما به دلیل پوشش کت و دامن او، نیروهای حفاظت ورودی از ورودش جلوگیری کرده بودند، به گوش شهید بهشتی که رسید برخورد کرده و آن‌ها را ملزم کردند تا آن شخص را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه همیشه چادر آماده و کادو شده در خانه شهید بود، گفت: پس از استقبال گرم و صحبت مفصل شهید بهشتی گفت حال که قرار است به خارج از کشور بروید، بروید نماینده من باشید و در پایان چادر کادو شده را دادند و گفتند اگر دوست داشتید استفاده کنید، آن خانم همان‌جا باز کرد و با خوشحالی چادر را بر سرش انداخت.

برادر شهید اژه‌ای نیز اظهار داشت: خیانت‌های احزاب از مشروطه تا توده، باعث شده تا مردم نسبت به احزاب بدبین باشند و هنوز هم در جامعه مشخص است، از طرفی روحیه فردی در فرهنگ ما مانع از کار حزبی صحیح شده است.

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای با اشاره به تشکیل حزب جمهوری و نقش شهید بهشتی تصریح کرد: این شهید نمی‌خواست کار حزبی انجام دهد بلکه فرهنگ کار تشکیلاتی را دنبال می‌کرد و زمانی که هنوز خبری از انقلاب اسلامی نبود این شهید به دنبال کادرسازی بود.

* نقش شهید بهشتی در تثبیت سپاه

وی، قانون اساسی را یکی از دستاوردهای مهم در عملکرد شهید دکتر بهشتی دانست و تأکید کرد: قانون اساسی به گونه‌ای بوده که آرای مردم گنجانده و در عین حال نظارت دینی هم حفظ شود، چنان حساب شده این قانون نوشته شد که تاکنون با همه هجمه‌ها نتوانستند علیه نظام کاری انجام دهند.

برادر شهید اژه‌ای اضافه کرد: در قانون اساسی جایگاه قوه مجریه و ریاست جمهوری به گونه‌ای تعریف شد که پس از 12 دوره ریاست جمهوری و بر سر کار آمدن کسانی همچون بنی‌صدر هم کشور از انحرافات مصون مانده و به حرکتش ادامه داده است.

اژه‌ای، تثبیت سپاه پاسداران را یکی دیگر از اقدامات مهم شهید بهشتی عنوان و بیان کرد: نقشه داشتند که این اتفاق نیفتد و امروز می‌بینیم تمام حرف دشمن این است که سپاه نباشد، چراکه سنگری شده مقابل اهداف استکبار؛ همچنین تدبیری اندیشیده شد تا صدا و سیما تحت نفوذ هیچ کدام از قوا نباشد و بتواند زبان گویای مردم باشد.

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: در مجموع قانون اساسی که شهید بهشتی در آن نقش تأثیرگذار داشته در این سال‌ها راهگشا بوده است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست، کتاب «هه ناو» به معنی دختر شجاع به زبان کردی که روایتی از حمله شیمیایی سردشت بوده و به قلم زهره‌سادات هاشمی نوشته شده رونمایی شد.

انتهای پیام/ذ

نظر شما