شناسهٔ خبر: 26320596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز آمار قوه قضاییه:

20 میلیون ابلاغ الکترونیکی قضائی صادر شد

تهران - ایرنا - رییس مرکز آمار و فناوری های اطلاعات قوه قضائیه گفت: سال گذشته بیش از 20 میلیون ابلاغ الکترونیکی صادر و تمام آنها به صورت پیامک به متقاضیان ارسال شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حمید شهریاری روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک قضایی در سالن غدیر دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته 200 میلیون پیامک به مردم و ذینفعان پرونده ها ارسال شد که تمامی این پیامک ها روی شماره همراه ثبت نام کنندگان دادخواست فرستاده شده است.
وی افزود: درحال حاضر خدمات قضائی روی سامانه ابلاغ راه اندازی شده است و اطلاعات مربوط به ابلاغ از طریق سامانه پیامکی اطلاع رسانی می شود که امیدواریم در آینده طرح الکترونیکی شدن ثبت دادخواست های دیوان عدالت اداری از طریق پیامک نیز انجام شود.

** پابندهای الکترونیکی به هزار عدد می رسد
شهریاری با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیکی در برخی از استان ها گفت: از سوی ریاست سازمان زندان ها به تمامی مراکز استانی ابلاغ شده است تا افرادی که مشمول قوانین پابند الکترونیکی هستند بتوانند از این امکان استفاده کنند و قبلا این طرح در سه استان اجرا شده بود.
وی افزود: تاکنون در 50 مورد به جای اعزام محکومان به زندان این امکان فراهم شده است تا مراحل حبس خود را در منزل بگذرانند.
این مقام مسئول در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شمار پابند های یاد شده تا پایان سال به هزار مورد خواهد رسید که این مساله به ابلاغ آئین نامه مربوطه و اعلام آمادگی مراکز استان ها بستگی دارد.

** هنوز بودجه سه سال گذشته را دریافت نکرده ایم
شهریاری، تقویت زیرساخت های دستگاه قضائی را منوط به تامین بودجه های این قوه دانست و گفت: مشکلاتی از ناحیه تامین بودجه سه سال گذشته دستگاه قضائی وجود دارد که به عنوان مثال تا پایان سال 96 نتوانستیم بودجه تملک دارائی قوه قضائیه را از دولت دریافت کنیم و امیدواریم در سال 97 این موضوع رخ دهد.
رئیس مرکز آمار و فناوری های اطلاعات قوه قضائیه از مسئولان بودجه کشور در قوه مجریه و مقننه خواست تا به صورت جدی به زیرساخت های دستگاه قضائی توجه داشته باشند. چون مردم خدمات قضائی خود را از این طریق دریافت می کنند.
اجتمام**1003** 1776

نظر شما