شناسهٔ خبر: 26317057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک سایت آمریکایی:

آمریکا کشورها را ویران می کند اما آوارگان را نمی پذیرد

بغداد – ایرنا – یک پایگاه مطالعاتی و پژوهشی آمریکا در گزارشی اذعان کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه که با استفاده از بمب های غول پیکر کشورها را تبدیل به آوار کرده و خود تبدیل به مقصد پناهندگان فراری از جنگ شده اند، از پذیرش آنها به بهانه های مختلف طفره می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سایت گلوبال ریسرچ آمریکا در گزارشی که در رسانه های عراق بازتاب یافت، نوشت: پناهندگانی از کشورهای عراق و سوریه و افغانستان هنوز در تلاش اند تا تشکیک کشورهای غربی در پذیرش آنها برطرف شود و ببینند آیا اجازه دارند به این کشورها وارد شوند و یا چنین اجازه ای به آنها داده نخواهد شد.
این درحالی است که برخی کشورهای اروپایی و کانادا که به طور مستقیم در این جنگ ها شرکت نمی کنند، بیش از آمریکا، فرانسه و انگلیس پناهندگان را می پذیرند.
این سایت افزود: اخیرا 494 هزار و 227 پناهنده به آلمان و 111 هزار و 216 نفر به سوئد وارد شدند.
گزارش حاکی است آلمان که با جنگ های تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس علیه سوریه و عراق همراهی نکرده است، و یا سوئد که صریحا ابراز انزجار کرده است، بیش از خود کشورهای مهاجم برای پرداخت هزینه های بشر دوستانه این جنگ ها تمایل نشان می دهند.
این سایت در ادامه نوشت: بیشترین کشورهایی که در تجاوز به کشورهایی مانند عراق، سوریه و افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم شرکت کردند، سه پیمان اصلی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند اما آن ها علی رغم اینکه خود پشت آواره کردن و فراری دادن پناهندگان از کشورهایشان هستند، بیشترین سخت گیری را نیز نسبت به پذیرش پناه جویان اعمال می کنند.
از سال 2013 تا سال 2017 نسبت پذیرش پناهندگان در آمریکا 41 درصد بوده است اما تا نیمه سال میلادی جاری این نسبت به 17 درصد کاهش یافت و دلیل این کاهش، سیاست های سخت گیرانه ای است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را وضع کرده است.
این گزارش همچنین نوشت: ممنوعیت مسافرتی که دولت ترامپ وضع کرده است، شامل شش کشور از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه بود که در اواسط همان سال کره شمالی و ونزوئلا نیز به آن لیست اضافه شد.
سختگیری و محدودیت هایی که واشنگتن در پذیرش پناهجویان اعمال می کنند در حالی است که بیشتر مردم این کشورها قربانی دخالت های مستقیم و غیر مستقیمی هستند که آمریکا آن ها را رهبری می کند.
خاورم**ع ص**380**

نظر شما