شناسهٔ خبر: 26315639 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدی:

آموزش و پرورش بر میزان شهریه مدارس غیردولتی نظارت میدانی داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس خواستار آن شد که آموزش و پرورش به صورت غیرمستقیم و با حضور در میان مردم از وضعیت اخذ شهریه‌ مدارس غیردولتی مطلع شود.

صاحب‌خبر -

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نظارت مجلس بر دریافتی مدارس غیرانتفاعی از والدین دانش‌آموزان گفت:  از سال گذشته اعضای کمیسیون آموزش مجلس شهریه‌های دریافتی مدارس غیردولتی از والدین دانش‌آموزان را تحت نظر داشت و جلسات زیادی را با وزیر آموزش و پرورش در این خصوص برگزار کرد و به وزیر اعلام شد که باید بر شهریه‌های مدارس غیردولتی نظارت داشته باشند ولی شواهد از نبود نظارت‌کافی در این خصوص حکایت دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضوابطی که از جانب دولت تنظیم می‌شود، باید از جانب عوامل دولتی مورد نظارت قرار گیرد تا تخلف صورت نگیرد؛ واقعیت همین است که در مدارس غیردولتی به والدین اجحاف می‌شود و نه تنها در تهران بلکه در شهرستان‌ها اینگونه تخلفات از جانب مدارس غیردولتی مشاهده می شود؛ بنابراین متولیان‌امر باید با جدیت بیشتری برای برخورد با مدارس متخلف داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در کمیسیون آموزش، اعضا به صورت مکرر در این خصوص به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده‌اند و حتی در جلسات خصوصی نیز تذکر داده شده‌است ولی نظارت کافی صورت نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم تأکید کرد: در خصوص گزارشات واصله به کمیسیون آموزش در خصوص اخذ شهریه‌های نامتعارف در مدارس غیر دولتی، باید شواهد مورد بررسی قرار گیرد، زیرا با توجه به شرایط اقتصادی، اخذ وجوه اضافی از والدین به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست و باید با مدارس متخلف برخورد شود.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: کنترل و نظارت عواملی‌دولتی برای حسن اجرای ضوابط و قوانین‌دولتی باید بصورت مستقیم و غیرمستقیم صورت گیرد و الزاما نباید با حضور در همه مدارس غیردولتی از وضعیت مطلع شد، بنابراین باید به صورت غیرمستقیم با حضور در میان مردم از وضعیت اخذ شهریه‌ها مطلع شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به شواهد و قرائن، آموزش و پرورش در این خصوص ضعیف عمل کرده است؛ لذا باید تلاش کند که با نظارت دقیق بر مسائل آموزشی و شهریه‌ها در مدارس غیردولتی، شاهد بروز تخلفات آز جانب اینگونه نباشیم./

پایان پیام

نظر شما