شناسهٔ خبر: 26315318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهید بهشتی؛ چهره ای ماندگار که کمتر به آن پرداخته شده/برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در کرمان اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با گرامیداشت ایام شهادت دکتر بهشتی و اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی؛ گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی از موضوعات مورد توجه همه جوامع اما با تفاوت در دیدگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مهدی صدفی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز(۴ تیر)در نشست خبری با گرامیداشت ایام شهادت دکتر بهشتی و اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی؛ گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی از موضوعات مورد توجه همه جوامع است اما نگاه جوامع در این زمینه متفاوت است و بعضاً باتوجه به منافع، کشورها تعریف هایی از حقوق بشر دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بیش از 120 جنایت نسبت به جامعه ایران انجام شده است؛ افزود: کشورهای مستکبر و به خصوص آمریکا خود را مدعی حقوق بشر می داند در حالی که خلاف آن عمل می کند و تصویری که غربی ها از حقوق بشر ساخته اند، با کلمات و جملات زیبا سعی در فریب بشریت دارند.

 

صدفی با بیان اینکه در دیداری که خانواده های شهدای هفت تیر در سال 94 خدمت رهبری رسیدند رهبری به تبیین حقوق بشر آمریکایی، حفظ حقوق بشر با آموزه های دینی و اسلامی، ادعاهای دنیای استکبار و برخی توطئه ها آنها پرداختند؛ تصریح کرد: از قبل از انقلاب شاهد برخی جنایت ها علیه جوانان در کشورهای مختلف جهان بودیم.

 

وی به تشکیل ساواک، طرح کاپیتولاسیون، مقابله با آزادی خواهان و مجاهدان در دوران پیروزی و پش از آن، اختلاف افکنی میان مردم، مسئولین، مذاهب، ترورها، تشکیل شکنجه گاها، کودتای نوژه، واقعه صحرای طبس، جنگ تحمیلی، بمباران های شیمیایی و ... را از جمله جنایات علیه ایران و دنیا دانست که مدعیان حقوق بشر انجام داده اند و حتی به مردم کوچه و خیابان رحم نکردند.

 

 

این مسئول ادامه داد: در دیدار 6 تیر 1394 رهبری به برخی جنایت ها پرداختند، اما ایشان بحث مهمی مطرح و اینکه ابراز امیدواری کردند هفته حقوق بشر آمریکایی بوجود بیاید و در آن به افشای جنایات آمریکا و بصیرت افزایی پرداخته شود و فرمودند «آن کسانی که سعی می کنند از این هیولا - آمریکا - یک چهره موجهی معرفی کنند اینها دارند خیانت و جنایت می کنند و کسانی که این امر را توجیه می کنند، به این ملت خیانت می کنند؛ کشور ما احتیاج دارد که خود را آماده برای مواجهه کند که همیشه یک مواجهه سخت نیست بلکه دشوارتر از آن مواجهه با جنگ نرم در میدان سیاست، فرهنگ و زندگی اجتماعی است.»

 

وی اظهار داشت: بعد از فرمایش رهبری در سال 94 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سال 95 هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را مطرح و نام گذاری کردند؛ رهبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را از تاریخ 7 تا 12 تیر مطرح کردند اما این شورا 6 تا 12 را نام گذاری کردند زیرا در 6 تیر سال 1360 مقام معظم رهبری ترور{نافرجام} شدند.

 

 

صدفی با اشاره به اینکه در 6 تیر سال 60 سوء قصد به رهبری شد و در 7 تیر سال همان سال، بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش توسط گروه منافین صورت گرفت؛ گفت: در 8 تیر سال 60 محمد کچوئی، رییس زندان اوین که یک چهره مبارز و انقلابی بود شهید شد.

 

وی افزود: در 11 تیر سال 61 آیت الله صدوقی به شهادت رسید، در بمباران شیمیایی سردشت در 8 تیرماه سال 66 قریب به 110 تن شهید و 5 هزار نفر مجروح شدند ، 12 تیر سال 67 در شلیک ناو آمریکایی به هواپیمایی ایرباس 290 نفر شهید شدند و...لذا قرار است ضمن معرفی این هفته و توجیه آن، این بحث را فعال کنیم زیرا دشمن شماره یک، آمریکا است، که در طول سال باید به این موضوع پرداخته شود.
 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در کنار همه جنایت های مستکبرین یک واقعه تلخی پیش رو داریم و آن شهادت دکتر بهشتی در 8 تیر است؛ شهید بهشتی یکی از ارکان انقلاب بود و در این زمینه حضرت امام فرمودند «بهشتی یک فرد نبود، بهشتی یک ملت برای ملت بود» متأسفانه به چهره های ماندگار کمتر توجه می شود که جای تأسف دارد و یکی از این چهره ها شهید بهشتی است.

 

وی بیان داشت: به شهید بهشتی گفتند بیا از خودت در مقابل شبهات دفاع کن، فرمودند اگر برای خدا کار کردم  نه برای خودم خدا نیز نیز وظیفه خود را نیز انجام می دهد و نیز فرمود من تلخی گفتار صادقانه را بر شیرینی گفتار منافقانه ترجیح می دهم؛ لذا ما وظیفه داریم به تبیین شخصیت شهید بهشتی بپردازیم تا همانگونه که افراد هنرمندان و ورزشکاران را الکوی خود قرار می دهند به این افراد ارزشمندنیز بپرازند.

 

صدفی با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: ویژه برنامه یاد یاران، 7 تیر ماه{ساعت ۲۰}در مسجد قائم با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ محمدباقر فرزانه، دبیر شورای حوزه های علمیه مشهد، یادواره شهدای ترور صبح جمعه 8 تیرماه همزمان با دعای ندبه مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی برگزار می شود.

 

وی با تصریح به اینکه بنا داریم در حوزه تبیینی بیشتر کار کنیم تا نکوداشت و بزرگداشت؛ ادامه داد: همچنین میزگرد حقوق بشر آمریکایی 7 تیر در سالن اجتماعات بسیج اقشار، برگزاری مراسم سالگرد شهید بهشتی 6 تیر، ویژه برنامه در تکیه عباسعلی و همچنین در بسیاری از مساجد که جنبه نکوداشت و ... دارد، پیش بینی شده است.

 

این مسئول از اقامه نماز شکر 6 تیر در مساجد برای سلامتی مقام معظم رهبری، برگزای نمایشگاه عکس، کاریکاتور در مساجد، مسجد قائم و در پردیسان قائم، حلقه های صالحین در قالب پرسش و پاسخ، کلیپ  و فیلم در پارک های استان، ویژه برنامه های صدا و سیما، بهره گیری از فضای مجازی، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری، انجام تبلیغات محیطی، بهره گیری از اصحاب رسانه،  غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، برنامه دستگاه ها و ادارات هم خبر داد.

 

 

 

نظر شما