شناسهٔ خبر: 26312212 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کولیوند مطرح کرد:

چرا یک پای دانشگاه خوارزمی در تهران است و پای دیگرش در کرج؟

نماینده مردم کرج در مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت دانشگاه خوارزمی، تصریح کرد: این دانشگاه باید به صورت کامل به یکی از دو شهر تهران یا کرج منتقل شود.

صاحب‌خبر -

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با انتقاد از بلاتکلیفی مدیریت دانشگاه خوارزمی، عنوان کرد: متأسفانه این دانشگاه دولتی به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود و بخشی از آن در استان تهران و بخشی دیگر در استان البرز است که این مسئله ناهماهنگی‌های بسیاری را ایجاد کرده است و ضرورت دارد با انتقال کامل دانشگاه به یکی از دو شهر تهران یا کرج یا این دانشگاه متعلق به استان البرز شود و یا در استان البرز دانشگاه دولتی البرز راه اندازی شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر مدیریت این دانشگاه بیش از یک سال و نیم است که دچار بلاتکلیفی بوده و دانشگاه بدون رئیس اداره می‌شود. اعضای هیأت علمی این دانشگاه نیز با گرفتاری‌های متعددی مواجه شدند و برنامه خود را نمی‌دانند.

وی با انتقاد مجدد از اینکه دانشگاه خوارزمی در حال حاضر به صورت مجزا و در دو ساختمان عریض و طویل در تهران و کرج اداره می‌شود، افزود: چنین مسئله‌ای قابل درک نیست و مدیریت این مجموعه باید به صورت یکپارچه و در یکی از دو شهر باشد.

کولیوند با بیان اینکه اعضای هیأت علمی رغبتی برای فعالیت در استان البرز حاضر ندارند، ادامه داد: این مسئله موجب پایین آمدن سطح علمی دانشگاه شده است و این دانشگاه دولتی را با هزینه‌های متعددی که در آن صورت می‌گیرد، عملا بدون بازدهی کرده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مشکلات دانشگاه را عدم حرف شنوی کادر دانشگاه در قبال مدیریت جدید که به صورت سرپرست در دانشگاه گمارده شده است، دانست و بر تعیین تکلیف مدیریت یکپارچه این دانشگاه و تعیین رئیس برای آن از سوی وزیر علوم تأکید کرد./

پایان پیام

نظر شما