شناسهٔ خبر: 26311746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فقر معنوی نوجوانان و جوانان با غنی‌سازی فرهنگی کاهش یابد

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: اگر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را غنی‌سازی فرهنگی کنیم و قیمت این وقت‌های گران‌بها را بیشتر کنیم، آن‌ها در آینده با کوله باری از تجربه وارد میدان عمل و زندگی می‌شوند بنابراین باید مدیران فرهنگی به‌ویژه آموزش‌وپرورش، با غنی‌سازی فرهنگی اوقاف فراغت، فقر معنوی نوجوانان و جوانان را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

فقر معنوی نوجوانان و جوانان باید با غنی‌سازی فرهنگی کاهش یابد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه دراستان در دیدار با کارکنان آموزش‌وپرورش بجنورد با بیان اینکه بهترین ثروت، غنی‌سازی نفس است، اظهارکرد: مدیران و مسؤولان آموزش‌وپرورش همت کرده و استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کنند و در راستای شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند که اگر این اتفاق رخ دهد، بدون شک آینده کشور ازنظر تأمین نیروهای انسانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مشکلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان ازنظر استعدادهایشان تفکیک شده و با توجه به اولویت، برای کسب تجربه آن‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

یعقوبی عنوان کرد: باید قوی شدن اعتقادات دانش آموزان از اولویت‌های کلاس‌های اوقات فراغت باشد، زیرا اگر چنین شود فرزندان ما به مدیریت خودکنترلی دست پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای اعتقادات فرزندان با زبان خودشان، افزود: باید مربیان با زبان خود دانش آموزان با آن‌ها سخن بگویند و مسائل اعتقادی را برای آن‌ها بازگو کنند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: مدیران و مسئولان آموزش‌وپرورش همت کنند و استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کنند و در راستای شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند که اگر این اتفاق رخ دهد، بدون شک آینده کشور ازنظر تأمین نیروهای انسانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مشکلی نخواهد داشت.

وی با ابراز نگرانی از ریزش اخلاقی در نوجوانان و جوانان، افزود: فرزندان این زمانه بسیار جسورتر از گذشته شده‌اند و متأسفانه حریم‌ها شکسته شده و باید روحیه ادب و رعایت حریم‌ها برای آن‌ها بازگو شود.

وی با اشاره به ریخته شدن قبح هتک حریم‌ها، تأکید کرد: باید حریم‌ها برای فرزندان مشخص شود و خط قرمزهای دین باید برای آن‌ها گفته شود تا جلوی ریزش اخلاقی در آن‌ها گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: دروغ‌گویی کلید زشتی‌هااست و اگر دانش آموزان در طول تابستان و در کلاس‌های اوقات فراغت امسال از این گناه بازداشته شوند بسیاری از آسیب‌های جامعه برطرف خواهد شد.

یعقوبی با بیان اینکه روح نوجوانان پاک است و اگر با خوبی‌ها آشنا شود در آینده به سمت گناه و زشتی‌ها نمی‌روند، افزود: کادرسازی برای آینده کشور امری ضروری بوده و اگر فرزندان این مرزوبوم از نوجوانی از نظر اعتقادات دینی مقاوم‌سازی شوند و با تجربیات و هنرهای روز دنیا آشنا شوند، مطمئناً در آینده مدیرانی لایق و توانمند برای اداره مملکت خواهیم داشت.

انتهای پیام

نظر شما