شناسهٔ خبر: 26304903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در دیدار رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با آیت الله نمازی تشریح شد؛

گزارشی از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی کاشان

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، احداث و تكميل خانه هاي عالم را نيازمند تخصيص اعتبارات دانست و ابراز اميدواري كرد در تخيصص اعتبارات به اداره تبليغات اسلامي عدالت رعايت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني ظهر امروز در ديدار با نماينده ولي فقيه در كاشان، با تبريك يكم تيرماه سالروز تأسيس سازمان تبليغات اسلامي و روز تبليغ و اطلاع رساني، گزارشي از فعاليت هاي تبليغي در سال گذشته را ارائه كرد و گفت: سال گذشته 400 نفر به شهرها و بخش هاي شهرستان كاشان و استان هاي همجوار اعزام شدند.

وي با اشاره به احداث 34 خانه عالم در بخش ها و روستاهاي تابعه شهرستان كاشان افزود: 16 روحاني مستقر در بخش ها و روستاهاي تابعه كار تبليغ دين را بر عهده دارند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان برگزاري گفتمان هاي ديني در مدارس و مراكز آموزشي شهرستان، اجراي پنج دوره آموزشي فرقه هاي نوظهور براي هيئات مذهبي و مداحان و معلمان آموزش و پرورش، برگزاري 10 همايش در شهرستان و شهرهاي تابعه كاشان و برگزاري 50 محفل قرآني از سوي مؤسسات قرآني را از جمله برنامه اي سازمان در سال گذشته اعلام كرد.

وي از تربيت حدود يكهزار حافظ قرآني در كاشان خبر داد و افزود: برگزاري آزمون بزرگ حفاظ قرآني در كاشان، توزيع سه هزار جلد قرآن يا كمك خيرين، برگزاري نزديك به يكهزار جلسه قرآني در مساجد و حسينيه و تكايا، برگزاري 10 دوره آموزشي ويژه مداحان و هيئات مذهبي، توزيع بيش از يكهزار جلد كتاب و اعزام مبلغ از ديگر برنامه هاي سازمان تبليغات اسلامي در كاشان است.

حجت الاسلام حسيني همچنين از كسب مقام نخست دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدرا كاشان خبر داد و يادآور شد: دبيرستان صدرا كاشان دو مقام نخست استاني و كشوري را كسب كرد.

وي در ادامه از ثبت اطلاعات مداحان و روساي هيئات مذهبي كاشان در سامانه طوبي خبر داد و افزود: تا كنون 230 نفر از  مداحان و بيش از 90 هيات مذهبي شهرستان كاشان در سامانه طوبي ساماندهي شدند و داراي كد كشوري هستند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان همچنين از اجراي طرح سطح بندي مداحان كاشان خبرداد و يادآور شد: مداحان شهرستان كاشان در موضوعات تاريخ دين و عقائد ديني سطح بندي مي شوند.

حجت الاسلام حسيني در ادامه احداث و تكميل خانه هاي عالم را نيازمند تخصيص اعتبارات دانست و ابراز اميدواري كرد در تخصیص اعتبارات به اداره تبليغات اسلامي عدالت رعايت شود./1307/پ203/ب1

نظر شما