شناسهٔ خبر: 26301124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کار سیاسی در نهادکتابخانه های عمومی امکان پذیر نیست/کتابخانه ها پاتوقی برای جوانان شوند/نبودکتابخانه در بیش از 150شهر کشور

اسماعیل شفاعی گفت: با تشکیل هیئت امنای جدید ،در نهاد کتابخانه های عمومی کشور دوره مدیریتی جدیدی شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛شفاعی که ظهر روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب ،اظهار کرد:در طی این چهار سال شاهد اتفاقات خوبی درحوزه کتابخانه های عمومی کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه نگاه و سیاست ما در حوزه کتاب ،کتابخانه محوری است،افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک نهاد  کاملا فرهنگی بوده  و امکان کار سیاسی در آن وجودندارد چون اگر مباحث سیاسی به حوزه کتاب ورود کندباعث آسیب به  این حوزه  خواهدشد ومارا  از هدف اصلی دور می کند.

شفاعی  توسعه عادلانه و افزایش دسترسی مردم به کتابخانه را اولویت این نهاد برشمرد واز محرومیت  بیش از 150شهر کشور از نعمت داشتن کتابخانه خبرداد وگفت: اصلاح و توسعه زیرساخت های کتابخانه ای  ازدیگر  سیاست های  نهادکتابخانه های عمومی کشور محسوب می شود.

وی در ادامه  با لزوم توجه به زیرساخت های کتابخانه ایی در کشور بیان کرد: پس از سالها تلاش  کتابخانه ای در شهر خرم آبادبه بهره برداری رسید ولیکن بعد ازچند سال به دلیل بروز احتمال خطر در ریزش و عدم استحکام لازم در بنای آن ،  این کتابخانه به تعطیلی کشانده  شد که در حال حاضر نیز  با همکاری  استانداری لرستان  پیگیرحل  مشکل این کتابخانه  هستیم.

شفاعی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به کتابخانه ها به عنوان یک دانشگاه  گفت: همه باید تلاش کنیم کتابخانه ها  به پاتوقی برای مردم وخصوصا جوانان  تبدیل شوند.

 

 

نظر شما