شناسهٔ خبر: 26299268 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استان مرکزی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم پیشتاز است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم پیشتاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(3تیر) در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استان مرکزی در حوزه های زیرمجموعه تبلیغات اسلامی از جایگاه خوب و مطلوبی برخوردار است و هم اکنون در 12 شهرستان استان مرکزی 12 اداره تبلیغات اسلامی فعالیت دارد.

 

وی با بیان اینکه همه زیرمجموعه های تبلیغات اسلامی در سامانه طوبی ثبت شده اند، افزود: هم اکنون یکهزار و 486 هیئت مذهبی، یکهزار و 960مداح شناسنامه دار، 47 کانون فرهنگی تبلیغی، 22انجمن اسلامی، یکهزار و 450مبلغ روحانی، 150روحانی طرح هجرت، 17 خانه قرآنی، 6 دبیرستان دخترانه و پسرانه صدرای ولایت در سامانه طوبی به ثبت کامل رسیده اند.

 

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: مجوز مدارس معارف اسلامی صدرای ولایت در کل کشور از آموزش و پرورش گرفته شده که در استان مرکزی 6 مدرسه در اراک، خمین، محلات و ساوه دروس رشته معارف تدریس می شود، این مدارس دولتی هستند و اضافه دروسی دارد که برای 388 نفر محصل این دبیرستان تدریس می شود؛ دانش اموزان مدارس صدرا بعد از اتمام این دوره می توانند بنا به علایق خود در دانشگاه یا حوزه های علمیه ادامه تحصیل دهند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: کانون های فرهنگی ترویجی از کانون های فرهنگی هنری مساجد مجزا هستند که یک مکان خاصی را برای فعالیت مشخصا ندارند و مخاطبین خاص خود را دارند که از طریق مختلف در مراکز فرهنگی تبلیغی حضوردارند.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: موسسات تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی و وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی طی آیین نامه ای با یکدیگر در قالب موسسات قرآن و عترت ادغام شدند و هم اکنون در استان مرکزی80موسسه قرآن و عترت که به صورت اداره مردمی، فعالیت دارد.

 

وی با بیان اینکه هر یک از زیرمجموعه های تبلیغات اسلامی بازوان فرهنگی کاری هستند که فعالیت های ارزشی و اعتقادی را انجام می دهند افزود: این اداره کل در هیچ یک از رسالت هایی که به عهده دارد هیچ دیرکردی را ندارد طبق دستورالعمل پیش می رود.

 

 حجت الاسلام قربانپور گفت: استان مرکزی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم از سایر استان ها پیشتاز است در این راستا 70هزار قران خیرین با کمک از دستگاه های مختلف درسال 96  چاپ شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه 40مرکز اوقات فراغت در مناطق روستایی در ایام تابستان به فعالیت های قرآنی می پردازد، ادامه داد: جشنواره گلهای محمدی گل های فاطمی در گروه سنی 6 تا 18 سال چند سالی است که با رویکرد مذهبی و فرهنگی و اعتقادی به همت این اداره کل به عنوان یکی از برنامه های اوقات فراغت برگزار می شود.

 

 

نظر شما