شناسهٔ خبر: 26295765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کاهش ۲۴ درصدی ذخیره آب پشت سدهای گلستان

ذخیره آب پشت سدهای گلستان ۲۴ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / «علی نظری»، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر بارندگی وضعیت خوبی داشتیم و آمارها افزایش ۱۸ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته رانشان می دهد اما این آمار از کاهش 2 درصدی آمار  بارش در دراز مدت خبر می دهد.طبق آمار جهانی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۱ کشور با بحران کم آبی رو به رو می شوند و کشور ایران یکی از آنهاست، همچنین طبق این آمار تا سال ۲۰۲۵ ، 2 میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر با کمبود آب رو به رو می شوند.

نظری ادامه داد: براساس شاخص های جهانی هر منطقه ای که از ۴۰ درصد منابع تجدید شونده خود بهره ببرد شرایط مطلوبی دارد، اگر بین۴۰ تا ۶۰ درصد منابع آب تجدید شونده خود را مورد استفاده قرار دهد در تنش آبی قرار دارد و اگر بیش از ۶۰ درصد مورد استفاده قرار دهد در بحران قرار دارد و ما بیش از ۸۰ درصد از منابع تجدیدپذیر خود بهره می بریم.

وی با بیان اینکه در استان 2میلیارد و ۴۸۵ متر مکعب  منابع آبی تجدید شونده داریم، گفت: از این مقدار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب های زیرزمینی و ما بقی آب های سطحی است. ۸۷ درصد آب های استان در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد در بخش شرب و 3 درصد در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد./مهر

 

 

نظر شما