شناسهٔ خبر: 26293841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

کلافی سردرگم به نام «گسترش فولاد»/ سرنوشت منفعل‌ترین تیم نقل و انتقالات چه می‌شود؟!

با وجود اینکه تمرینات گسترش فولاد از امروز آغاز می‌شود اما این تیم همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، محمدرضا زنوزی درحالی در مزایده باشگاه تراکتورسازی به پیروزی رسیده و امتیاز این باشگاه پرطرفدار را خریداری کرد که همزمان مالک باشگاه‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی نیز بود و به تنهایی تملک سه تیم بزرگ فوتبال تبریز را در اختیار گرفت.

اما این خرید، سرنوشت گسترش فولاد دومین تیم لیگ برتری تبریز را تحت تاثیر قرار داد و شاید کسی انتظار نداشت زنوزی که پایه‌گذار و به عبارتی پدر و مادر این تیم به تمام معنای خصوصی بوده و آن را به برندی در فوتبال ایران تبدیل نموده است، تصمیم به فروش امتیازش بگیرد.

با این حال موضوع واگذاری امتیاز که چند هفته‌ای بود نقل محافل رسانه‌‌های کشور می‌شد بر وفق مراد پیش نرفت؛ در ابتدا شایعه شد امتیاز این تیم به خونه به خونه بابل واگذار می‌شود که اعتراض هواداران را در پی داشت و آنها خواستار حفظ تیم در منطقه آذربایجان شدند.

به دنبال این اعتراض، مدیرعامل گسترش از واگذاری به استان‌های همجوار سخن بر میان آورد که طبق شنیده‌ها این استان‌ها برای خرید امتیاز تیم شرط تامین هزینه‌ها از سوی زنوزی را خواستار شدند که با توجه به تمرکزگرایی مالک گسترشی‌ها روی باشگاه جدیدش این امر امکان‌پذیر نبود.

این اتفاقات باعث شد تا بحث جابجایی امتیاز دو تیم گسترش فولاد و ماشین‌سازی با انتقال مالکیت سبزپوشان به کارخانه مطرح گردد و از آنجایی که همسو با خواسته هواداران بود، با استقبال آنها و اهالی فوتبال تبریز روبرو گشت و توسط مسئول مسابقات لیگ برتر نیز تأیید شد.

با این وجود و از قرار معلوم، مالک کارخانه ماشین‌سازی تمایلی به تیمداری در لیگ برتر نداشت و در مراسم غیرقانونی که به مناسبت 50 سالگی باشگاه ماشین‌سازی برگزار شد با حمله به مالک قانونی باشگاه عملا این جابجایی امتیاز را منتفی کرد.

بعد از این جریان، چند بازیکن گسترش فولاد که تحت قرارداد این تیم بودند، به بهانه بلاتکلیفی قراردادهایشان را یکطرفه فسخ نموده و به تیم‌های دیگر ملحق شدند که این اقدام با واکنش آقای مدیرعامل مواجه شد و وی از سازمان لیگ و تیم‌های لیگ برتری خواست تا با این بازیکنان قرارداد نبندند.

اما مسئله حضور یا عدم حضور تیم گسترش فولاد در لیگ هجدهم زمانی پیچیده‌تر شد که سایت رسمی این باشگاه از آغاز تمرینات تیم زیرنظر فیروز کریمی خبر داد و بر اساس این اعلام آبی‌های تبریز از امروز برای فصل جدید استارت می‌زنند.

هرچند با اعلام این خبر ماجرای فروش امتیاز در ظاهر به اتمام رسیده است اما کلاف گسترش فولاد سردرگم‌تر از قبل شده و قابل تشخیص نیست که در سر مسئولان این باشگاه چه فکری می‌گذرد و آیا این تیم تبریزی به حضورش در لیگ برتر فوتبال ادامه خواهد داد یا خیر؟

آنچه مسلم است درحال حاضر نه تنها تکلیف تیم و بازیکنان گسترش فولاد به صورت قطعی مشخص نیست بلکه این تیم منفعل‌ترین تیم نقل و انتقالات بوده و کار سختی برای حضور در لیگ هجدهم خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما