شناسهٔ خبر: 26291801 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با توسعه این رشته با تهدیدات خارجی مقابله می کنیم

دبیر فدراسیون تیراندازی: گسترش رشته تیراندازی بازدارنده ای قوی مقابل تهدیدات خارجی است.

صاحب‌خبر -

با توسعه این رشته با تهدیدات خارجی مقابله می کنیمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رضا ملک محمدی در نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی تیراندازی دارت تیر و کمان پینت بال و لیزر تگ افزود: تیراندازی رشته توصیه شده در احادیث امامان ماست و رسول اکرم (ص) امر به این ورزش و آموزش این رشته ورزشی کرده اند.
وی گفت: از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد تهدیدات خارجی است. تبحر و تسلط مردم جامعه اعم از زن و مرد به این رشته ورزشی باعث می شود تا همانند بازدارنده ای قوی مقابل این تهدیدات بایستیم و با دشمنان مقابله کنیم.
ملک محمدی افزود: در کتب تاریخی نوشته شده است که ایرانیان مردمی بودند که راست می گفتند و بر اسب راست می نشستند و راست تیر می انداختند. این نشانه حضور کهن رشته تیراندازی در تاریخ کشورمان است.
دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: تیراندازی از معدود رشته های پر مدال است. تا کنون ۴۵ مدال در سطح المپیک و ۱۴۰ مدال در سطح آسیایی و جهانی کسب کرده ایم. این افتخار آفرینی و کثرت مدال باعث شده است تا به این رشته ورزشی توجهی ویژه داشته باشیم.
وی افزود: رشته تیراندازی خانواده ای بزرگ است که ورزشکاران مهمترین عضو این خانواده هستند. خوشبختانه هیئت ها، باشگاه های این رشته در سراسر کشور بسیار فعال هستند. رشته هایی چون پینت بال، تیر و کمان دارت و لیزرتگ هم جزو این خانواده هستند.
ملک محمدی گفت: تامین کنندگان و تولید کنندگان و افرادی که تجارت خود را در این رشته قرار داده اند از دیگر اعضای این خانواده هستند. با رونق تجارت در این رشته می توان شاهد رشد و پیشرفت این رشته در ابعاد گسترده تری بود.
وی افزود: اولین بار نمایشگاهی ماندگار راه اندازی شده است که با حمایت شهر آفتاب می توان شاهد توسعه بهتر این رشته ورزشی بود.
دبیر فدراسیون همچنین درباره نفرات اعزامی به بازی های جاکارتا افزود: ۱۹ تیرانداز برای حضور در این مسابقات معرفی شده اند که اسامی آنها امروز به کمیته ملی المپیک اعلام می شود.
همه شرایط برای کسب موفقیت در این مسابقات مهیاست و امیدواریم بتوانیم موفق به کسب پیروزی در این مسابقات شویم.

نظر شما