شناسهٔ خبر: 26291000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بانوان پشت در ورزشگاه بودند، اجازه پرواز به دلیجه ها ندادند

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران به عنوان یکی از دعوت کنندگان از خبرنگاران برای این مراسم که از برهم خوردن برنامه ناراحت بود گفت: در این زمینه سه جلسه در کمیته

صاحب‌خبر - رئیس اداره محیط زیست شهر تهران به عنوان یکی از دعوت کنندگان از خبرنگاران برای این مراسم که از برهم خوردن برنامه ناراحت بود گفت: در این زمینه سه جلسه در کمیته ملی المپیک و دو جلسه در سازمان محیط زیست برگزار و مکاتبه های لازم بین نهادهای مسئول انجام شده بود اما به بهانه حضور تعدادی از بانوان علاقه مند به محیط زیست از ورود گروه محیط زیست به مجموعه ممانعت به عمل آمد در حالیکه صدها زن دیگر در ورزشگاه حاضر بودند و بسیاری از سکوهای آن خالی بود.
به گزارش ایرنا، قرار بود برنامه «المپیک و محیط زیست» عصر دیروز(شنبه) در حاشیه مسابقه والیبال ایران و بلغارستان در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار و خبرنگاران نیز دعوت شده بودند که مهمانان برنامه، هم مردان و هم زنان پشت درهای ورزشگاه ماندند.
پیشتر اعلام شده بود این برنامه همزمان با فرارسیدن روز جهانی المپیک با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، شهرداری تهران و تشکل مردمی محیط زیستی از ساعت 17 دوم تیرماه برگزار خواهد شد.
گزارش خبرنگار ایرنا از محل این ورزشگاه حاکیست: همان ساعت که قرار بود برنامه برگزار شود، بسیاری از دوستداران زن و مرد محیط زیستی و سازمان های مردم نهاد این حوزه همراه با مسئولان محیط زیست سرگردان و به صورت تجمع های چند نفره در چمن های در غربی زیر سایه درختان نشسته بودند و منتظر تا درها برایشان باز شود اما این اتفاق رخ نداد.
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: برای همکاری این برنامه نمادین، از یک ماه پیش جلسه های هماهنگی به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر این رویداد با مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و سایر نهاد ها انجام گرفته بود.
محمد حسین بازگیر با گلایه از این اقدام گفت: ساخت نماد المپیک از مواد بازیافتی، رهاسازی پرندگان تیمارشده و پاکسازی ورزشگاه ازجمله برنامه ها بود که به علت همکاری نکردن مسئولان حفاظت مجموعه ورزشی انجام نشد.
وی اظهارداشت: بهره گیری از ظرفیت ورزش می تواند سبک زندگی سالم و احترام به طبیعت و محیط زیست را آموزش و توسعه دهد.
این مسئول محیط زیست اظهار امیدواری کردکه توجه به مقوله های زیست محیطی قبل از آنکه خیلی دیر شود، در سر لوحه امور قرار گیرد.
هفته المپیک با عنوان «المپیک امید، نشاط و همبستگی» از اول تیر همزمان با برگزاری مسابقات دو همگانی در سالن هندبال و مسیر مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد که در این مراسم پیام توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک قرائت شد.
تهرام/7247/ 1008
انتهای پیام

نظر شما