شناسهٔ خبر: 26289982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت حدود 17 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

خبرگزاری صداوسیما

16 میلیارد و 750 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تا کنون به متقاضیان در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  در کارگروه تخصصیپرداخت حدود 17 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت:سهیمه خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستائیان 118 میلیارد تومان است که تاکنون بانک کشاورزی 14 میلیارد و 300 میلیون تومان را به 35 طرح ، پست بانک 2 میلیارد و 48 میلیون تومان را به 13 طرح و صندوق کارآفرینی امید هم 527 میلیون تومان را به 26 طرح کشاورزی ، صنعتی ، معدنی ، گردشگری و صنایع دستی پرداخت کرده اند.
آقای رکنی افزود: 7 طرح هم به مبلغ 7 میلیارد و 380 میلیون تومان در بانک توسعه تعاون منجر به انعقاد قرارداد شد که تا پایان تیر پرداخت می شود.
وی پایان تیر را آخرین مهلت برای پرداخت باقیمانده تسهیلات به متقاضیان روستایی و عشایری اعلام کرد و افزود: خراسان جنوبی هم اکنون در پرداخت این تسهیلات ، رتبه دهم کشور را دارد که امیدواریم با جذب باقیمانده تسهیلات بتوانیم سرعت بیشتری به تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان بدهیم.
استاندار هم در این نشست با تاکید ویژه بر جذب باقیمانده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی گفت: پس از تیر ، هیچ عذر و بهانه ای درباره جذب نشدن این تسهیلات پذیرفته شده نیست و بانک ها و دستگاه های متولی باید پاسخگو باشند.
آقای مروج الشریعه افزود: تا پایان تیر  فرصت کمی برای پرداخت کامل تسهیلات مانده است که بانک ها باید با سخت گیری نکردن در پذیرش وثیقه ها و ضمانت نامه ها  تا ریال آخر این تسهیلات را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه طرح های بیش از 6 میلیارد تومان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند ،افزود: سازمان های جهاد کشاورزی ، صنعت ،  معدن و تجارت و میراث فرهنگی در فرصت باقیمانده ، این طرح ها را به کارگروه استانی ارائه دهند و هر مشکل بانکی که درباره  پرداخت وجود دارد را با حضور متقاضی رفع کنند.
استاندار گفت: اگر خللی در پرداخت تسهیلات این طرح ها ایجاد شود لطمه بزرگی به سهمیه اشتغال پایدار روستایی وارد می شود چرا که تا پایان تیر ، فرصتی برای جایگزین کردن دیگر طرح ها نیست.
نماینده مردم شهرستانهای طبس ، فردوس ،  بشرویه و سرایان هم در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه دهم خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مطلوب ما نیست و با جلسات متعددی که با بانک ها گذاشته شده است ، انتظار بیشتری در پرداخت تسهیلات داریم.
آقای امیر حسنخانی خطاب به مدیران بانک های عامل گفت: هرگونه مشکل در پرداخت تسهیلات روستایی را به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گزارش کنید تا در حضور مدیران عامل بانک ها در تهران مطرح و بررسی شوند.
وی همچنین با اشاره به ابلاغ 100 میلیارد تومان اعتبار خسارت سرمازدگی به استان در سال 96 افزود:بانک ها تاکنون 70 درصد این اعتبارات را به خسارت دیدگان پرداخت کرده اند و 30 درصد آن در بانکها مانده و هنوز جذب نشده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری هم با اشاره به تفاهم نامه چهار جانبه با بانک ها درباره  تسهیلات روستایی گفت:107 طرح به مبلغ 60 میلیارد تومان به بانک سینا ارسال شد که 24 میلیارد تومان به 46 طرح پرداخت شده است.
خانم خواجوی افزود: از این تعداد 25 طرح به بهره برداری رسیده اند که با این احتساب رتبه اول جذب تسهیلات بانک سینا را در کشور داریم.
وی همچنین گفت: 32 طرح به مبلغ 31 میلیارد تومان به بانک پارسیان معرفی شد  که 4 طرح آماده پرداخت 6 میلیارد و 500 میلیون تسهیلات است اما تاکنون پرداخت نشده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی هم در این نشست از پیگیری ها برای تامین زمین ناحیه صنعتی فناوری اطلاعات در بیرجند و ناحیه صنعتی باغستان خبر داد و افزود: محیط زیست و شرکت گاز فردوس برای صدور مجوز ناحیه صنعتی باغستان پاسخ مثبت داده اند اما هنوز ادارات آب و برق جواب استعلام را نداده اند.
در این نشست همچنین مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان از جذب 95 درصدی تسهیلات اشتغالزایی سال 96 خبر دادند و از بانک های عامل خواستند باقیمانده این تسهیلات را تا پایان تیر پرداخت کنند تا پرونده تسهیلات سال 97 باز شود.

نظر شما