شناسهٔ خبر: 26285548 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

تصادف مرگبار در بزرگراه شهید فهمیده 

برخورد دو دستگاه خودروی سواری در بزرگراه شهید فهمیده یک کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ تصادف دو خودروی پراید و پژو 206 در بزرگراه شهید فهمیده به سمت غرب بعد از پل حکیم منجر به مرگ مرد چهل و سه ساله (راننده پراید) و مصدومیت پنج نفر دیگر شد.در این حادثه که ساعت 20:25 روز جمعه به سامانه 125 اعلام شد، آتش‌نشانان ایستگاه 109 آتش‌نشانی با حضور در محل پس از قطع برق هر دو خودرو، قرار دادن علائم هشداردهنده و ایمن‌سازی محل، از نشت بنزین خودرو جلوگیری کردند و پس از پاکسازی محل حادثه، خودروها را به حاشیه امن بزرگراه انتقال دادند.

فوت و مصدومیت 6 نفر
 بر اثر تصادف دو دستگاه خودروی سواری


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فوت و مصدومیت 6 نفر در تصادف دو دستگاه خودروی سواری خبر داد.جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد این حادثه اظهار کرد: ساعت 20:26 جمعه شب یک مورد حادثه تصادف در مسیر شرق به غرب اتوبان تهران-کرج، ورودی وردآورد به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله عوامل آتش‌نشانی ایستگاه 109 به محل حادثه اعزام شدند. در محل مشخص شد که تصادف بین دو دستگاه خودروی پراید و پژو 206 رخ داده است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: پیش از اینکه آتش نشانان به محل حادثه برسند مصدومان از خودرو خارج شده بودند و عوامل اورژانس وضعیت آنها را بررسی کردند. خودروی پراید پنج سرنشین داشت و در خودروی 206 نیز سه سرنشین حضور داشتند که با معاینات انجام شده مشخص شد که متاسفانه راننده پراید که آقایی حدودا 36 ساله بود، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است. چهار سرنشین دیگر پراید نیز که همه خانم بودند دچار مصدومیت نسبتا شدیدی شده بودند. یک نفر از سرنشینان خودروی 206 که خانم بود نیز از ناحیه دست دچار مصدومیت شد. 

ماجرای آتش‌سوزی در دانشگاه فردوسی

سرپرست ایستگاه‌های 25 و 23 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از اطفاء آتش‌سوزی گسترده در محوطه یک مجموعه آموزشی در مشهد خبر داد.به گزارش ایسنا، علی‌اکبر حکم‌آبادی با اشاره آتش‌سوزی جمعه شب در محوطه یک مجموعه آموزشی واقع در بلوار پیروزی مشهد، اظهار کرد: به دلیل شعله باز در مجاورت خار و خاشاک و ضایعات چوب در محل و هم‌چنین استعداد محیطی،‌ حریق به سرعت گسترش یافته و درختان را در برگرفته بود.وی با بیان این که این آتش‌سوزی موجب نابودی حداقل 50 اصله درخت شد، ادامه داد: پس از رسیدن به محل، به دلیل شرایط فضای محوطه، بعد از برطرف کردن موانع، نیروهای آتش‌نشانی با چند رشته آب‌دهی در چند جهت حریق را محصور و کاملاً اطفا کردند.سرپرست ایستگاه‌های 25 و 23 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: اطفاء حریق در این مجموعه حدود یک ساعت به طول انجامید.به گزارش ایسنا، جمعه شب تصاویر و گزارش‌هایی از آتش‌سوزی چند اصله درخت در دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد.

قاتل سریالی زنان گیلان سه جنایت را پذیرفت

قاتل سریالی زنان گیلان که همراه همسرش بازداشت شده بود در دومین جلسه محاکمه‌‌اش سه جنایت را پذیرفت.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مرد ۴۰ ساله که «فرزاد» نام دارد سه زن را بین سال‌های ۸۷ تا ۸۸ به قتل رساند و سال 95 هم پنج زن را کشت و بعداز سرقت طلاهایشان اجساد آنها را مثله کرده بود.او توسط همسرش طلاهای مقتولان رافروخته بود که سال گذشته همراه وی دستگیر و به زندان افتاد. پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان گیلان ارسال شد آنها یک جلسه محاکمه شدند و به زندان بازگشتند. متهمان پنجشنبه در دومین جلسه در دادگاه حاضر شدند.اولیای‌دم برای آنها قصاص خواستند. فرزاد که متهم به هشت فقره قتل، مثله کردن جسد قربانیان زن و سرقت اموالشان بود در دفاع از خود گفت: انگیزه‌ام از این جنایت‌ها سرقت طلا نبود و بعدا به قضات می‌گویم. سه فقره از قتل‌ها را قبول دارم. در دو مورد که قتل در رشت رخ داد من برای کار به عسلویه رفته بودم. عاقبتم قصاص است و از مرگ و اعدام نمی‌ترسم. چند بار به خاطر شرایط روحی خواستم خودکشی کنم که نشد .نگار، همسر متهم نیز گفت: با او در این قتل‌ها نبودم. اواخر زندگی‌مان به رفتارش شک کرده بودم که باعث اختلافمان شد. او یک بار به من گفت طلای مسافردر خودرویش جا مانده و بار دوم گفت که طلاهایی را پیدا کرد که آن را به من داد و از ترس برایش فروختم. بازاریان خیال می‌کردند او پلیس است و به وی جنسی نمی‌فروختند.من خودم برایش گوشی و سیمکارت خریدم. او با چک‌های من معامله می‌‌کرد. من یک قربانی‌اش را که به خانه آورده بود دیدم. خواستم او را نجات دهم که نشد. شوهرم من و بچه‌ها را در خانه حبس کرد. پنجشنبه آینده سومین جلسه دادگاه برگزار می‌شود.

گروگان گیری ناموفق در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از پایان یک گروگان‌گیری بی سرانجام در سیرجان که حتی به تماس تلفنی با خانواده گروگان هم نرسید، خبرداد.به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان گفت: مطلع شدیم که فردی 49 ساله در زیدآباد مفقود شده است و خانواده او اطلاع دادند که وی به باغ کشاورزی خود واقع در جعفرآباد زیدآباد رفته و معمولا تا بعد از اذان مغرب برمی‌گشته است اما الان مفقود است. خانواده این شهروند سیرجانی باغ را کامل جستجو کرده و حتی به بیمارستان‌ها هم سرزده بودند اما اطلاعی از مرد 49 ساله به دست نیامده بود تا اینکه پلیس را در جریان می‌گذارند.سرهنگ ایران نژاد گفت: چند کارگر اتباع بیگانه نیز در این باغ مشغول کار بودند ولی کسی سرنخ و ردپایی از این فرد نداشت.وی بیان کرد: تحقیقات فنی پلیس آغاز و جلساتی هماهنگی نیز برگزار شد، اما چون تماسی از طرف گروگان‌گیران برقرار نشده بود در نتیجه موضوع پیچیده بود و تنها سرنخ موجود خروج یک خودرو پژو ناشناس از باغ بوده است که توسط کارگر اتباع بیگانه مطرح شد.
فرمانده انتظامی سیرجان از ادامه یافتن تحقیقات اطلاعاتی پلیس به شکل شبانه‌روزی تا روز جمعه گذشته خبرداد و تصریح کرد:  با دستگیری یک تبعه افغانی با یک جرم مشخص،  سرنخی از ماجرا به دست آمد و ماموران پلیس آگاهی سیرجان توانستند رد گروگان‌گیران را در یکی از شهرستان‌های همجوار به دست آورند.ایران نژاد بیان کرد: با پیدا شدن سرنخ  بلافاصله اکیپی از مأموران پلیس جمعه شب راهی شهر مورد نظر شده و در عملیاتی ضربتی اعضای باند که از اتباع بیگانه هستند را دستگیر و شهروند سیرجانی را آزاد کردند.فرمانده انتظامی سیرجان گفت: گروگان‌گیران قصد برقراری ارتباط با خانواده این شهروند در روز‌های آینده و درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان را داشتند که در عملیات پلیس دستگیر و بازداشت شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما