شناسهٔ خبر: 26284977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران از قدرت های ووشو جهان است

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت: کسب عنوان قهرمانی رقابت های سال گذشته جهان توسط ووشوکاران ایران نشان دارد که کشور ما از قدرتمندان این رشته در دنیا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی علی نژاد شامگاه شنبه در آئین افتتاح هفتمین دوره رقابت های ووشو بین المللی جام پارس به میزبانی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: سانداکاران ایران در رقابت های جهانی با کسب عنوان های مختلف قدرت تیم خود را ثابت کردند.
وی با اشاره به رقابت های ووشو جام پارس در گرگان اضافه کرد: این مسابقات با حضور 220 ورزشکار، مربی و سرپرست برگزار و مقدمه و آزمونی برای حضور قوی تر و منسجم تر تیم ملی در رقابت های آسیایی جاکارتا است.
به گفته وی؛ برگزاری با کیفیت این رقابت ها باعث معرفی بیشتر ووشو ایران در دنیا و حضور آماده تر ورزشکاران ما در رقابت های آسیایی می شود.
استاندار گلستان نیز گفت: این استان ظرفیت بالایی در رشته ‌های مختلف ورزشی دارد و امیدواریم از این توانمندی به نحو احسن استفاده شود.
سیدمناف هاشمی اظهار کرد: امسال هفت رویداد بین المللی ورزشی به میزبانی گلستان برگزار می شود که موجب توسعه و پیشرفت ورزش استان خواهد شد.
وی اضافه کرد: رقابت های بین المللی ووشو جام پارس یکی از آن رویدادها است که می تواند، آزمون و تمرینی برای میزبانی های دیگر باشد.
استاندار گلستان ادامه داد: حضور زنان در سالن مسابقات گرگان و حضور یک بانو به عنوان رییس هیات استان را باید به فال نیک گرفت تا شاهد رخدادهای خوبی برای زنان ورزشکار استان باشیم.
وی بر تامین زیرساخت‌ های ورزش استان تاکید کرد و افزود: ورزشکاران گلستان در سطح ورزش جهانی حرف‌ های زیادی برای گفتن خواهند داشت.
به گزارش ایرنا نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان ورزشکاران و قهرمانان ارزنده ای دارد که نیازمند حمایت هستند.
نبی هزارجریبی اضافه کرد: میزبانی گرگان از رقابت های بین المللی ووشو با حضور کشورهای مختلف بهترین فرصت برای معرفی ورزش این منطقه به جهان است.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم گفت: مسابقات بین المللی ووشو جام پارس یک تبادل فرهنگی چند روزه است تا فرهنگ چند هزارساله ایران را به ورزشکاران و مربیان خارجی معرفی کنیم.
بهمن طیبی اظهار کرد: بدون شک امنیت، مهمان نوازی و آرامش ایران در ذهن ورزشکاران و مربیان خارجی به یادگار خواهد ماند.
به گزارش ایرنا در هفتمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس تیم های هندوستان، سوئد، پاکستان، افغانستان، لبنان، ویتنام و ارمنستان به همراه تیم ملی ایران در قالب تیم پارس جنوبی و گلستان به عنوان میزبان حضور دارند که در روزهای سوم و چهارم تیر ماه رقابت های خود را در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار می کنند.
3014/1648

نظر شما