شناسهٔ خبر: 26283940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فلسطینیان در دفاع از غزه به پا خواستند

فلسطینیان کرانه باختری با برگزاری تجمعی در میدان المناره رام الله به محاصره و تحریم نوار غزه اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی القدس، این تجمع در مرکز رام الله با شعار به تحریم نوار غزه پایان دهید آغاز شده است. صدها فلسطینی در این تجمع حضور یافته اند و این در حالی است که هفته قبل اقدامی هماهنگ برای بر هم زدن تجمع حمایت از غزه صورت گرفته بود. افرادی که در این تجمع شرکت کرده اند از همه گروهها و احزاب به جز جنبش فتح هستند. شرکت کنندگان در این تجمع شعار می دهند: روح و جان ما فدای غزه - غزه ما را متحد کرده است - تحریم های غزه را لغو کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2331369" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2159970/2331369?width=400&height=300"></script></div>

عصمت که از برگزار کنندگان تجمع بود گفت: در ادامه شاهد خواهید بود که شمار شرکت کنندگان در این تجمع که به یک راهپیمایی تبدیل می شود افزایش خواهد یافت. یک هفته قبل حادثه سیاهی در این مکان رخ داد اما ما بار دیگر تجمع و اعتراض خود را از همین مکان آغاز کردیم تا نشان دهیم که ما به راه خود ادامه می دهیم و تا رسیدن به خواسته خود از پا نمی نشینیم.

مصطفی البرغوثی: تا حصول اطمینان از توقف تحریم نوار غزه به اعتراضات ادامه می‌دهیم
دبیرکل جنبش ابتکار فلسطین بر لزوم استمرار اعتراض ها برای لغو تحریم و محاصره نوار غزه تاکید کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2331370" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2159970/2331370?width=400&height=300"></script></div>


 مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در مصاحبه با خبرنگار القدس گفت: ما با شرکت در این تظاهرات سه پیام داریم. اول اینکه برگزاری تظاهرات و بیان دیدگاه ها حق ملت فلسطین است. پیام دوم اینکه ما با تبعیض قائل شدن میان مردم نوار غزه و کرانه باختری مخالف هستیم. ما به عنوان شهروندان فلسطینی خواهان حقوق و تکالیف مساوی با برادران خود در نوار غزه هستیم. پیام سوم ما هم وحدت ملی و حمایت از آن است. ما می توانیم در برابر معامله قرن بایستیم. محاصره نوار غزه باید هر چه سریعتر پایان یابد.
البرغوثی در پاسخ به این سوال که آیا در این مورد با تشکیلات خودگردان گفتگو کرده اید گفت: آنها گفته اند که اقدامات تنبیهی علیه نوار غزه را پایان می دهند اما ما تا حصول اطمینان به تظاهرات و اعتراض ادامه می دهیم.

 

نظر شما