شناسهٔ خبر: 26282785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قضات به دنبال حق باشند/راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در پرونده‌های کیفری از تیرماه

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان گفت: قضات در دادگستری‌های کشور به دنبال رسیدن حق به مظلوم باشند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله محمد تقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان امروز در دیدار جمعی از کارکنان دادگستری  شهرستان مراغه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به ضرورت اجرای عدالت در دستگاه قضائی کشور، اظهارداشت: یکی از وظایف مهم و سنگین دستگاه قضائی در کشور اجرای دقیق عدالت و قضائی در جامعه بوده و باید قضات در دادگستری‌های کشور به دنبال رسیدن حق به مظلوم باشند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه قضات در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و قضاوت در دستگاه قضائی عملی خطیر و حساس در جامعه است، گفت: قضات تلاش کنند با عدالت رفتار کرده و حکم صادر کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قضات باید دقت داشته باشند در جریان رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده برای رسیدگی به دور از عدالت رفتارنکرده و از هرگونه لغزش و وسوسه‌های احتمالی به دور باشند.

پورمحمدی، خاطرنشان کرد: قضات در دستگاه قضائی کشور باید دارای علم به روز بوده و از اطلاعات و دانش کافی برای رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند.

امام جمعه مراغه در ادمه با اشاره به اخلاق شهید بهشتی، اظهارکرد: این شخصیت بزرگ اسلامی و انقلابی در حقیقت معمار و مهندس بزرگ قوه قضائیه بوده و ضروری است کارکنان دستگاه قضائی از وی الگوگیری کنند.

حبیب قنبرزاده رئیس دادگستری مراغه در این دیدار با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ االکترونیکی در پرونده‌های کیفری، اظهارداشت: باتوجه به آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای ابلاغ الکترونیکی از اول تیرماه کلیه اخطار‌ها و ابلاغ پرونده‌های کیفری از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ابلاغ‌های جدید در پرونده‌های کیفری از فناوری‌های جدید احکام قضایی استفاده می‌شود و این امر ضمن پیشگیری از هرگونه جعل در صرفه جویی زمان نیز تأثیر زیادی دارد.

قنبرزاده، اظهارکرد: دقت، سرعت، ارتقای امنیت قضائی، جلوگیری از هرگونه جعل و کوتاه کردن دست کارچاق کن‌ها از مزایای بهره گیری از ابلاغ‌های الکترونیکی و ایجاد دفاتر ویژه برای این منظور است.

رئیس دادگستری مراغه در ادامه با اشاره به افزایش آمار پرونده‌های مختومه شده، اظهارکرد: با توجه به آمار پرونده‌های ورودی در سال ۹۶ از مجموع ۵۰ هزار و ۲۸۲ پرونده به محاکم قضایی، بیش از ۴۵ هزارو ۴۶۰ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

همزمان با هفته قوه قضائیه در کشور کارکنان دادگستری و دادستانی مراغه با آیت الله محمد تقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

انتهای پیام/ی

 

نیاز قضات به علم

برچسب‌ها:

نظر شما