شناسهٔ خبر: 26281564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی:

جلب مشارکت مردمی راهکار دستیابی به توسعه اجتماعی و فرهنگی است

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جلب مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، راهکار دستیابی به توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد حوزه مدیریت بحران استان مرکزی در اراک که با حضور اکبری، معاون وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز ضروری است که مشارکت های اجتماعی مردم در امور مختلف گسترش یابد و این مهم نیازمند فرهنگ سازی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: سازمان های مردم نهاد پتانسیل مطلوبی برای دستگاه های اجرایی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی هستند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

حقیقی بیان کرد: از سوی دیگر گسترش و ارتقای مشارکت های اجتماعی مردم در جامعه نیازمند آن است که در این رابطه اعتمادسازی صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: نقش سازمان های مردم نهاد در ارائه طرح های کارآمد و راهگشا در امور مختلف اجتماعی باید برجسته شود و مدیران و مسئولان نیز بهره مندی از این ایده ها را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: از این رهگذر است که می توان به بهبود شاخصه ها و کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی دست یافت، چرا که در زمینه مقابله با آسیب ها باید نوعی اجتماعی سازی و جلب مشارکت صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی سازمان های مردم نهاد از نظر فعالیت های اجتماعی وضعیت مطلوبی دارند و باید زمینه برای افزایش فعالیت های مردمی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی فراهم شود.

نظر شما