شناسهٔ خبر: 26279053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه رایزنیها برای انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور

خبرگزاری صداوسیما

استاندارخراسان جنوبی از ادامه رایزنی ها در خصوص اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار در شورای اداری استان با بیان این که بهترین گزینه برای تامین آب شرب شرق کشور، انتقال آب از دریای عمان به این منطقه است، گفت: از ابتدای سال تاکنون در این خصوص با وزرای مربوطه وارد مذاکره شدیم و به نتایج ارزنده ای هم رسیدیم.
آقای مروج الشریعه با بیان این که استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با مشکل بی آبی روبرو هستند، افزود: انتظار داریم نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان این دو استان برای اجرای موفق این پروژه وارد مذاکره شوند.
آقای امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان هم با بیان این که، نمایندگان خراسان جنوبی به دنبال ارائه طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی به مجلس شورای اسلامی هستند گفت: نمایندگان خراسان جنوبی هم به صورت مجزا پیگیر اجرایی شدن طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی هستند.

حسینی، دبیر شورای اداری استان هم خواستار نظارت دستگاه های اجرایی بر قیمت کالاها و مواد غذایی شد و گفت: در هر بخشی که سواستفاده مالی صورت گیرد نیاز به برخورد جدی است.
علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز با بیان این که فقط 8 دستگاه اجرایی استان، موفق به جذب 80 تا 100 درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای شدند گفت: 31 دستگاه اجرایی استان هم نتوانستند در این بخش اعتباری جذب کنند که در این زمینه باید بیشتر تلاش می کردند.
آرین رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی هم از کاهش اعتبارات تملک دارایی استان در سال 97 خبر داد و گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، اعتبارات تملک دارایی استان از 394 میلیارد تومان سال 96 به 184 میلیارد تومان در سال 97 کاهش یافته است.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2330914" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2159777/2330914?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما