شناسهٔ خبر: 26277966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز برداشت گندم در مناطق سردسیری + فیلم

برداشت گندم در مناطق سردسیری کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بااشاره به اینکه برداشتآغاز برداشت گندم از مناطق سردسیری بیش از 32هزار تن گندم از مناطق گرمسیری به پایان رسید ، گفت:پیش بینی می شود این آمار در مناطق سردسیری به بیش از 10هزار تن برسد.
عسکری افزود:میزان برداشت گندم امسال نسبت به پارسال باتوجه به از بین رفتن صددرصدی این محصول در مناطق گرمسیری عملکرد خوبی نداشت ولی در مناطق سردسیری باتوجه به بارشها افزایش برداشت پیش بینی می شود.
وی به خرید تضمینی گندم در موقع برداشت گندم اشاره کرد وگفت:کشاورزان می توانندآن مقدار از گندم را که نیاز دارند استفاده کنند ومابقی را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.
معاون بهیود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همچنین به برداشت بیش از 120تن چغندر در 12هکتار از منطقه گچساران اشاره کرد وافزود: پس از گذشت چهل سال برای نخستین بار دراستان وحتی کشور چغندر با عیار 19تولید می شود.
عسگری گفت:در زمینه کلزا هم موفق به برداشت 1247تن شدیم که این میزان در استان رکورد دار بوده است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2331229" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2159691/2331229?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما