شناسهٔ خبر: 26274429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب اعلام کرد؛

۵۰درصد زندانیان استان مرکزی در حوزه موادمخدر مرتکب جرم شده اند

اراک- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: برمبنای ارزیابی انجام شده، ۵۰درصد زندانیان استان مرکزی در حوزه مواد مخدر مرتکب جرم و زندانی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در اراک به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: ۵۰ درصد زندانیان استان مرکزی به طور مستقیم و درصد بالایی نیز به طور غیرمستقیم با پرونده های مواد مخدر مرتبط هستند که این یک فاجعه به شمار می رود و گسترش مواد مخدر خانواده هارا به شدت تهدید می کند.

وی با اشاره به ده اتهام اول در دادسرای اراک اظهار داشت: متاسفانه پرونده های مربوط به مواد مخدر در دادسرا از جمله اتهامات ردیف اول است که طی سال گذشته هشت هزار پرونده تشکیل شده، همچنین ضرب و جرح عمدی به میزان شش هزار و ۳۹ فقره پرونده، توهین به اشخاص عادی پنج هزار و ۸۸۳ فقره پرونده و سرقت موجب تعزیر با چهار هزار و ۹۶۳ فقره و ایراد صدمات غیر عمد بر اثر تصادفات رانندگی با چهار هزار و ۵۰۰ پرونده اتهامات اول تا پنج را در دادسرای اراک تشکیل می دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: همچنین تهدید با سه هزار و ۶۰۰ پرونده، خشونت های فردی با دو هزار و ۲۰۰ پرونده، افترا با یک هزار و ۸۶۰ پرونده، کلاهبرداری با یک هزار و ۶۴۰ فقره پرونده و مفقودی چک و جرایم مربوط به چک با یک هزار و ۳۳۰ فقره پرونده اتهامات ششم تا دهم دادسرای اراک هستند.

قاسمی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۶ فقره قتل در استان مرکزی اتفاق افتاد، که از این رقم، شش فقره مربوط به اراک است، علاوه بر اینکه تمام قتل ها کشف و عامل یا عاملین قتل ها شناسایی شدند، قاتلی که در سال ۹۵ مرتکب جرم شده بود هم شناسایی و دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان داشت: همچنین طی سه ماهه سال جاری هشت فقره قتل در استان اتفاق افتاد، در این مدت ۱۰ فقره قتل کشف شده که دو فقره مربوط به سال های گذشته می باشد و اکثر قتل ها با سلاح گرم به وقوع پیوسته است.

قاسمی در مورد حفظ حقوق بیت المال در اراضی طبیعی استان مرکزی در سال گذشته اظهار داشت: دو هزار و ۷۵۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی طی سال گذشته به ارزش ریالی ۴۳ میلیارد ریال خلع ید شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: همچنین طی سه ماهه سال جاری ۴۳۷ هکتار اراضی ملی با ارزش ریالی بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال خلع ید شده که بیشترین خلع ید اراضی ملی مربوط به شهرهای اراک و ساوه است.

نظر شما