شناسهٔ خبر: 26272870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازارچه‌های ملوانی میشی و بندر سیریک به بهره برداری رسید

بازارچه‌های ملوانی میشی و شهر بندرسیریک با حضور استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح و عملیات ساخت بازارچه ملوانی شهر بندرکوهستک آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار شهرستان سیریک گفت: بازارچه ملوانی میشی با ۳۲۰ واحد و بازارچه ملوانی شهر بندر سیریک با ۱۰۰ واحد به بهره برداری رسید.
میرمرسل ایزدی پور افزود: بازارچه ملوانی شهر بندر کوهستک نیز با ۳۲ واحد تا هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: راه اندازی بازارچه‌های ملوانی می‌تواند به رفع موانع و چالش‌های زندگی مرزنشینان و لنج داران کمک کند.
استاندار هرمزگان نیز در جمع مردم شهر بندر کوهستک بخش بمانی شهرستان سیریک گفت: با تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، دولت تمرکز ویژه‌ای برای عمران و آبادانی و توسعه این منطقه خواهد داشت و سرمایه گذاران به این منطقه جذب می‌شوند که موجب رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه می‌شود.
فریدون همتی افزود: با توجه به اهمیت تامین معیشت مرزنشینان، اقداماتی برای تجارت و کار ملوانان و لنج داران انجام شده که در همین خصوص مجوز مرز رسمی در ۸ نقطه جدید هرمزگان از جمله بندر‌های کرگان، تیاب، شهر بندر کوهستک، سیریک و میشی صادر شده تا فعالیت‌های تجاری ملوانان با در نظر گرفتن معافیت‌های گمرکی به شکل مناسبی صورت گیرد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مناطق ساحلی برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری بسیار مستعد و مناسب است، گفت: شهر بندرکوهستک باید به یک شهر بندری زیبا تبدیل شود و ویژگی‌های طبیعی و گردشگری این بندر معرفی شود تا شاهد جذب گردشگران بیشتری در کوهستک باشیم.
وی در همین خصوص به معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان دستور داد بودجه لازم برای ساخت بلوار ورودی شهر بندر کوهستک به طول ۲ کیلومتر، اعتبار آسفالت کوچه و معابر شهر و نوار ساحلی بندر کوهستک و دهکده گردشگری به این بندر اختصاص دهد.
استاندار هرمزگان در سفر یک روزه خود به شهرستان سیریک از آب شیرینکن‌های شهر سیریک، روستای زیارت، مجتمع بندری سیریک، مجموعه گردشگری سنتی نگین مکران، هتل آپارتمان مکران، بیمارستان امام سجاد (ع) شهر بندر سیریک و اسکله چند منظوره بندر کوهستک بازدید کرد.
استاندار هرمزگان همچنین با مردم شهر سیریک در مسجد جامع اهل سنت و با مردم بخش بمانی در مسجد جامع بندر کوهستک دیدار کرد.
استاندار دیروز با حضور در شهرستان میناب بازارچه ملوانی بندرتیاب را نیز افتتاح کرد.

نظر شما