شناسهٔ خبر: 26272823 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمنوتراپی، انقلابی در درمان سرطان

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران: ایمنوتراپی به عنوان انقلابی در درمان سرطان در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر پیام آزاده در آستانه برگزاری سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه ایمنوتراپی به عنوان انقلابی در درمان سرطان در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، گفت: درمان سرطان در کشور بر اساس راهنما‌های بالینی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضع درمان سرطان در گذشته به صورتی بود که سلیقه‌ای عمل می‌شد، افزود: همه کشور‌های توسعه‌یافته راهنمای بالینی درمان سرطان دارند و در ایران این اقدام آغاز شده است و پزشکان، بیمه‌ها و ... تابع این راهنما خواهند بود.

عضو کمیته رادیوتراپی کشور گفت: اکنون تولید دارو‌های ضدسرطان در ایران در حوزه‌های شیمی‌درمانی، هورمون‌درمانی و هدفمند موفقیت بسیار بزرگی داشته که نتایج بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت.

آزاده افزود: در کشور ما سالانه کنفرانس‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله سرطان برگزار می‌شود در حالی که در بسیاری از کشور‌ها این چنین نیست و امسال ما تصمیم گرفتیم که کنفرانسی را با تغییرات جدید برگزار کنیم و موضوعات اصلی را در آن مطرح سازیم.

وی گفت: از استادان داخل و خارج کشور در این همایش دعوت شده است تا درباره سرطان‌های شایع مباحثی داشته باشند و بر همین اساس در ایران کارگروهی تشکیل و تغییرات رخ‌داده مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

آزاده افزود: ایمنوتراپی انقلابی در درمان سرطان است که یکی از محور‌های سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران است.

وی گفت: سرطان‌های شایع کشور از جمله پستان، گوارش و ریه در همایش مورد بحث قرار می‌گیرند، همچنین در درمان سرطان ریه تغییرات زیادی حاصل شده است که این موضوع نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: موضوع این کنفرانس نیز متفاوت از قبل بوده و راجع به مسائلی پزشکی قانونی در سرطان، ژنتیک، موضوعات خانوادگی و ارثی سرطان بحث و گفت‌وگو‌هایی مطرح خواهد شد.

سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ۲۸ تا ۳۰ آذر در هتل المپیک برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.cong۲۰۱۸.isro.org.ir و یا با شماره ۶۶۵۶۷۶۱۹ تماس بگیرند.

نظر شما