شناسهٔ خبر: 26264835 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آموزش متنوع "زائران حج تمتع" از طریق فضای مجازی

Rsaadati/Psaadati/S2,1416/CT12

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به به همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران آن به تشریح برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع از طریق فضای مجازی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی اظهار کرد: با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران آن، مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز برای ارائه برخی آموزش‌های مورد نیاز زائران حج تمتع در فضای مجازی اقداماتی را از اردیبهشت امسال انجام داده و در حال برگزای است.

وی با اشاره به طرح آموزش از طریق سامانه آموزش مجازی زائران تصریح کرد: زائران گرامی حج می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر به نشانی http://zaer.hajj.ir و ثبت‌نام در آن از فیلم‌ها و بسته‌های آموزشی در موضوعات متنوع از قبیل احکام عمومی، مناسک حج، تاریخ اسلام، تاریخ امامان(ع) و آشنایی با تاریخ و اماکن مذهبی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی اضافه کرد: از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به، نقد و بررسی وهابیت، شیعه شناسی، اخلاق و آداب سفر، اسرار و معارف حج، مهارت‌های سفر و زندگی جمعی و مدیریت معنوی، آموزش مکالمه عربی و صحیح خوانی قرآن کریم، مقالات تخصصی و همچنین جلسات شبیه‌سازی شده کاروانی در موضوعات متنوع نام برد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت آموزش را برگزاری کلاس‌های آنلاین ویژه زائران برشمرد و عنوان کرد: از دیگر امکانات استفاده شده جهت آموزش زائران حج، برگزاری کلاس‌های برخط(آنلاین) است که این کلاس‌ها از اواخر اردیبهشت ماه در موضوعات متنوع در حال برگزاری است و روزانه دو کلاس برگزار و همه مباحث آرشیو می‌شوند تا زایرانی که فرصت شرکت نداشتند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائران گرامی با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر بنشانی http://zaer.hajj.ir می توانند ضمن نصب نرم‌افزار این کلاس از برنامه روزانه این کلاس‌ها مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای سهولت ورود زائران گرامی بدون ثبت نام و تنها با وارد کردن کد ملی خود در قسمت نام کاربری و رمز به کلاس وارد و از آن استفاده نمایند؛ البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که زائرانی که در زمان اعلام شده نتوانسته اند بصورت آنلاین در کلاس حاضر شوند و یا قصد مشاهده مجدد کلاس را دارند، کلاس ها ضبط شده اند و می‌‌توانند از بخش آرشیو کلاس ها از آنها استفاده کنند.

احمدی به معرفی فعالیت‌های مدیریت آموزش در پیام رسان ها پرداخت و یادآور شد: جهت اطلاع رسانی و ارائه نکات فرهنگی و آموزشی به زائران گرامی حج تمتع کانال هایی در پیام رسان های داخلی سروش، گپ و ایتا راه اندازی شده اند.

وی ادامه داد: کانال «آموزش و فرهنگ حج و زیارت» به نشانی @zaerhajj در این پیام رسان ها ویژه استفاده عموم زائران راه اندازی و در حال فعالیت می باشد. همچنین کانال های اختصاصی ویژه بانوان گرامی حج گذار بنشانی @banovan_hajj97، کانال ویژه یاوران حجاج بنشانی @yavaranhojjaj و کانال ویژه آموزشی های تخصصی به زائران فرهیخته بنشانی @farhang_hajj راه اندازی شده است.

مسؤل کمیته فرهنگی اربعین ابراز داشت: موضوع بعدی مسابقات اینترنتی زائر است که زائران گرامی حج می توانند با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر و ثبت نام در آن در دو مسابقه ویژه زائران حج تمتع 97 به نام های «سرزمین نور» ویژه آشنایی با تاریخ و اماکن مذهبی مکه و مدینه و همچنین مسابقه «گنجینه معرفت» ویژه موضوعات مهم آموزشی زائران از قبیل احکام عمومی، مناسک ، اخلاق و آداب سفر ، شیعه شناسی و اسرار و معارف حج شرکت نمایند. زمان قرعه کشی و اهداء جوایز متعاقباً اعلام خواهدشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پاسخگویی پیامکی زائر گفت: زائران گرامی می‌توانند با ارسال سؤالات خود در زمینه موضوعات فقهی و یا اعتقادی پیرامون حج را از طریق سامانه 3000828881 ارسال و از طریق کارشناسان پاسخ خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما