شناسهٔ خبر: 26261937 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

تجهیز ناوگان راهداری اصفهان به ردیاب 
خودرویی (GPS)

گروه شهرستانها: از مزایای عمومی کاربرد ردیاب‌های خودرویی در حمل و نقل می‌توان به کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهینه سازی منابع، حداکثر استفاده از وسایل نقلیه ومدیریت و برنامه ریزی عملیات اشاره نمود.
مهدي خضري گفت : اخیرا، کاربرد ردیاب خودرویی در صنعت حمل و نقل عمومی، به منظور ارائه خدمات با کیفیت بهتر، مرسوم شده است. در این میان سیستم‌های مختلفی در جهت کنترل و مدیریت ناوگان طراحی شده اند.
این سیستم‌ها با نامهای AVL یا FMS یا سیستم مدیریت ناوگان،شناخته می‌شوند.
وي افزود : باتوجه به وجود 11 هزار و هفتصد کیلومتر راه همسنگ و بیش از 5 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان ، و هم چنين حضور بیش از 450 دستگاه ناوگان راهداری شامل ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین در استان اصفهان ، به منظور ارتقا خدمات رسانی در این حوزه این اداره کل اقدام به تجهیز ناوگان راهداری به دستگاه‌های ردیاب خودرویی نموده است.

رونمايي از اولين نردبان 40 متري بازو مفصلي
 در اصفهان

گروه شهرستانها: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمني شهرداري اصفهان از رونمايي نردبان 40 متری عملیاتی سازمان آتش نشانی خبرداد.
آتشپاد بهزاد بزرگزاد با اعلام اين خبر گفت: نردبان ۴۰ متری از بهترین برند تجهیزات ایمنی و آتش نشانی خریداری شده و شهرداری اصفهان بالغ بر پنج میلیارد تومان برای خرید این نردبان هزینه کرده است.
وی افزود: در حال حاضر به علت افزایش ساخت و ساز ساختمان‌هاي بلند مرتبه ضرورت استفاده از نردبان‌های بلند بيش از پيش احساس می‌شود، بنابراين براساس الگوهاي ساخت و ساز و قوانين آتش نشاني، عرض گذر و ارتفاع سازه‌ها نردبان نجات طراحی شده است.

30 درصد نانوایی‌های شهرستان کرج
 دوگانه سوز می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان کرج بر ضرورت یکسان سازی نرخ پایه آرد و نان تاکید کرد و گفت: هزینه انشعابات نانوایی‌ها تاثیری چشمگیری مبنی بر افزایش قیمت‌ها ندارد و با توجه به رصد وضعیت نانوایی‌ها در سطح شهرستان و تفاوتی که در قیمت‌ها وجود دارد لازم است که با تشدید نظارت‌ها تعادل در قیمت‌ها صورت گیرد در این راستا باید 30 درصد از نانوایی‌های سطح شهرستان نیز دو گانه سوز شوند.به گزارش ایلنا، محمدمجرد، در جلسه «کارگروه آرد و نان شهرستان کرج»، گفت: باید نان با کیفیت به مردم این شهرستان عرضه شده و بر صدور مجوزها، کیفیت نان و مشکلات آرد، نظارت بیشتری صورت گیرد. وی افزود: تشدید نظارت‌ها تعادل در قیمت‌ها یکی از الزاماتی است که باید مورد توجه دست اندرکاران امر در توزیع و عرضه آرد و نان قرار گیرد. مجرد بیان کرد: به نظر نمی‌رسد هزینه آب و برق نانوایی‌ها تاثیر چندانی بر قیمت پایه نان داشته باشد و این امر نباید بهانه ای برای افزایش سلیقه ای قیمت نان در نانوایی‌ها باشد.وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ نانوایی دو گانه سوزی در شهرستان کرج وجود ندارد دستگاه‌های متولی ملزم هستند تا نسبت به دوگانه سوزی 30 درصد از نانوایی‌ها اقدام کنند.سجادى فرد، رئیس بازرسى سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با اعلام این خبر که قیمت عمده هزینه‌هاى تمام شده مربوط به  قیمت آرد شهرستان بوده و حامل‌های انرژی تاثیر اندکی در قیمت تمام شده نان دارد. اعلام قیمت متعارف برای آزاد پزها و نظارت بر نانوایی‌هایی که صدور مجوز آن با اولویت متقاضیانی است که نانوای واقعی هستند در راستای ارتقا کیفیت نان شهرستان از جمله مصوبات این جلسه بود .

واردات کمر تولید در اردبیل را می‌شکند

رئیس دادگستری استان اردبیل با اشاره به مشکلات حوزه تولید و سرمایه‌گذاری تاکید کرد که امروز بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل سومدیریت‌های موجود در کشور با مشکل مواجه هستند.به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه اعضا کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیران ستاد تسهیل اردبیل افزود: در حالی برای ایجاد و فعالیت واحدهای تولیدی تلاش می‌شود که بسیاری از این واحدها با سومدیریت در کشور با مشکلات عمده ای مواجه هستند.وی با بیان اینکه واردات بی رویه امان تولید کنندگان را بریده است، تصریح کرد: توسعه بخش اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی تاکید می‌شود اما برای واردات که کمر تولید را در کشور و این استان شکسته است، مجوز می‌دهیم.رئیس دادگستری استان با انتقادهای صریح از قاچاق و یا واردات البسه و پوشاک ادامه داد: قاچاق و یا واردات بی رویه پوشاک تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی این بخش را با مشکل مواجه کرده است، ضمن اینکه عدم مدیریت این معضلات، مشکلات قضایی و انتظامی ایجاد می‌کند.وی با تاکید بر اینکه اگر مدیریت‌ها و تصمیمات کلان درست نباشد، بحث‌های حمایتی تاثیرگذار نخواهد بود، تاکید کرد که بخشی از وضعیت فعلی پرونده‌های قضایی و زندان‌ها ناشی از این مدیریت‌های نادرست است.قاصدی وضعیت اجتماعی نظیر اشتغال، رونق و رکود اقتصادی، بیکاری و... را در افزایش یا کاهش پرونده‌های قضایی موثر دانست .

برچسب‌ها:

نظر شما