شناسهٔ خبر: 26261646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کنفرانس بین المللی صلح پژوهی برگزار می شود

به گزارش ایرنا، عابدین سیاحت اسفندیاری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در قم با اعلام این خبر افزود: رویکرد اسلام و انقلاب اسلامی نسبت به صلح جویی، تعامل و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، عابدین سیاحت اسفندیاری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در قم با اعلام این خبر افزود: رویکرد اسلام و انقلاب اسلامی نسبت به صلح جویی، تعامل و همزیستی مسالمت آمیز مسأله بسیار مهمی است که باید آن را در فضای بین الملل به خوبی نشان دهیم.
وی با بیان اینکه فراخوان مقالات برای این کنفرانس بین المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارائه شده است، اظهار داشت: فراخوان مقالات در 33 محور ارائه شده و اندیشمندان تا 30 مهرماه برای ارسال چکیده مقالات و تا 30 دی ماه برای ارسال اصل مقالات فرصت دارند.
رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت همچنین از برگزاری همایش دین و صلح در هفته وحدت در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این مرکز به دنبال راه اندازی انجمن سفیران صلح است تا در کشورهای مختلف جهان رویدادهای حقوق بشری را رصد کرده و در پایگاه اطلاع رسانی رصدبانان که به همین منظور راه اندازی شده است، درج کنند.
وی با بیان اینکه مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در سه حوزه پژوهش، آموزش و ارتباطات فعالیت می کند، گفت: برگزاری همایش های بین المللی، تدوین و چاپ کتاب، انتشار نشریه های تخصصی به 5 زبان و برگزاری نشست های علمی، از جمله فعالیت های این مرکز در دو سال گذشته است.
سیاحت اسفندیاری با اشاره به راه اندازی بنیاد بین المللی نظریه پردازان توسط این مرکز، تصریح کرد: این بنیاد به منظور برقراری ارتباط و تعامل با نخبگان و صاحبنظران ملی و بین المللی در حوزه علوم انسانی و بهره مندی از ظرفیت های علمی و پژوهشی آنها راه اندازی شده است.
وی در پایان تصریح کرد: این بنیاد بین المللی نظریه های گوناگون افراد و نهادهای فعال در حوزه علوم انسانی را جمع آوری کرده و در صورت تأیید، آنها را به خوبی مورد حمایت قرار می دهد، البته عضوگیری در بنیاد بسیار با حساسیت و توجه ویژه انجام خواهد شد و کرسی های نظریه پردازی به ویژه در سطح بین المللی با جدیت پیگیری می شود.
8146/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما