شناسهٔ خبر: 26258060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار البرز در طرح پاکداشت طبیعت:

دغدغه ترافیک و آلودگی هوای استان با طرح های برنامه ریزی شده در آستانه رفع شدن است

استاندار البرز گفت:‌ بدنبال این هستیم تا بخشی از مشکلات ترافیکی را که در امر محیط زیست نیز تاثیرگذار است؛ برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا؛ محمدعلی نجفی ظهر جمعه در مراسم پاکداشت طبیعت که در محور گردشگری کندوان تا جاده چالوس برگزارشد؛ گفت: این طرح یک حرکت اجتماعی در بحث حفاظت از محیط زیست است  و می تواند بعنوان طرح همیار محیط زیست تداوم و جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه جاده چالوس یکی از جاده‌های زیبای جهان و به عنوان یکی محورهای توریستی کشور به شمار می‌آید؛ افزود:‌امید می رود این طرح در حد شعار و یک کلمه نباشد بلکه بتوانیم در بحث آلاینده های زیست محیطی حرکت های مثبتی رقم بزنیم.

نجفی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که بخش آسارا وجود دارد؛‌گفت: رفع این مشکلات که غالبا محیط زیستی است در دستور کار قرار دارد.

استاندار البرز همچنین با ارائه آماری در خصوص تولید زباله در کشور تصریح کرد:‌ متاسفانه به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده زباله در جهان مطرح هستیم و آلایندگی‌های موجود در برخی از استان های شمالی وجود دارد که این امر مشارکت بیشتر سازمان های مردم نهاد و اداره ورزش وجوانان را می طلبد.

نجفی با بیان اینکه مردم در همایش پاکداشت محیط‌زیست زباله‌های مسیر جاده کرج چالوس را جمع‌آوری کردند، افزود: این اقدام پیامی برای جلوگیری از ریختن زباله در شهر و لزوم کاهش آلایندگی است‌.

استاندار البرز ترافیک شهری را یکی از مسائل مهم آلایندگی در استان البرز اعلام کرد و از تکمیل پروژه‌های آزادراه تهران - شمال، آزادراه جنوبی و پروژه همت در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها موجب کاهش ترافیک شهری می‌شود و افزایش رضایت مندی شهروندان البرزی خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه دپوی زباله در فرودگاه پیام زیبنده مردم استان البرز نیست، گفت: هر مشکلی که با آن مواجه هستیم متاسفانه به دست خودمان انجام‌شده است و باید برای اصلاح آن اقدام کنیم.

نجفی با بیان اینکه این وظیفه ذاتی ما است که محل زندگی خود را پاک نگه داریم گفت: امروز هر جا مشکلی وجود داشته باشد چنین حرکت های اجتماعی صورت می گیرد که در نوع خود ارزشمند تلقی می شود. 

نظر شما