شناسهٔ خبر: 26257406 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امامان جمعه استان کرمانشاه:

قوه قضائیه مظهر اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران است

امامان جمعه استان کرمانشاه با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، قوه قضائیه را تابلوی اجرای عدالت، مظهر اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران دانستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش و آغاز هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: شهادت دکتر بهشتی و72 تن از یارانش و همچنین سالروز ترور مقام معظم رهبری نشان دهنده این است کسانی که دم از حقوق بشر می زنند خود منشا ترور بوده که مردم را به خاک و خون کشیده اند.
وی با بیان اینکه با وجود تهدید و تحریم های دشمنان اقتدار در کشور ما امروز خودنمایی می کند، افزود: غربی ها با ارائه اسنادی در قالب کنوانسیون به دنبال سوء استفاده از آن در زمان خاصی هستند از این رو نباید آنها را بپذیریم و مجلس که عصاره فضائل و نیکی ها است باید الویت ها را در نظر بگیرد و در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

ولایتمداری در وجود شهید بهشتی موج می زد

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: امروز که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است بخشی از این اقتدار نتیجه تلاش کارکنان دستگاه قضا بوده که خود را سرباز بی چون و چرای رهبری و نظام اسلامی می دانند.
حجت الاسلام جواد ملکی در خطبه های این هفته شهرستان قصرشیرین، اظهار داشت: شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضائیه دارای نبوغ بی نظیری بود که ولایتمداری و مدیریت در او موج می زد که این شهید والامقام برای تقویت دین، اجرای قانون و عدالت تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه قضات ما افرادی مردم دار ، اخلاق مدار و دیندارانی هستند که قانون را در کارنامه رفتاری خود اجرا می کننند، گفت: دستگاه قضا همواره با مخلان نظم و امنیت عمومی برابر قانون برخورد می کند و این مهم را بارها در عمل ثابت کرده است.

تاکید ویژه دین شناخت محرم از نامحرم است

 امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به سند 2030 گفت: ما خود دارای احکام اسلامی هستیم و سندی که در نظر گرفته شده خیانت است و تربیت دانش آموران فقط برعهده والدین آن هم متناسب با شرایط است.
حجت الاسلام مسلم حیدری در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه، بیان داشت: مهم ترین سندی که باید به دانش آموزان آموزش داده شود شناخت محرم از نامحرم است که در این زمینه دین اسلام تاکید ویژه ای دارد و هرکسی غیر از آن اقدام کند در حال خیانت است.

نظر شما