شناسهٔ خبر: 26256361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افتتاح ایستگاه ۱۴ آتش نشانی و خدمات ایمنی و رونمایی از شش دستگاه خودروی مهجز آتش نشانی

مراسم افتتاح ایستگاه ۱۴ آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در محل این ایستگاه واقع در گلسار بلوار دیلمان خیابان امام علی(ع) انتهای کوچه گل ارغوان برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان،  رئیس شورای اسلامی شهر  در این مراسم با قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای احداث ایستگاه شماره ۱۴  آتش نشانی رشت اظهار کرد: بالا بردن سرعت خدمات دهی از ضروریاتی است که شهرداری رشت باید به آن توجه کند.

سید امیر حسین علوی با تقدیر از عملکرد آتش نشانان شهرداری رشت افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری رشت عملکرد مناسب و منظمی دارد و ردیف های اعتباری مناسبی در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت به این سازمان اختصاص پیدا کرده است .

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم با تسلیت سالروز وقوع زلزله تلخ رودبار اظهار کرد: در سالروز زلزله جانگداز و تلخ رودبار شاهد  راه اندازی چهاردهمین ایستگاه آتش نشانی شهرداری رشت در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان هستیم.

فاطمه شیرزاد با گرامی داشت یاد  وخاطره شهدای آتش نشان افزود:  سیاست گذاری های کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در راستای تجهیز و تقویت سازمان آتش نشانی بوده و در این راستا در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت اعتباراتی خوبی برای آتش نشانی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای پنجم رشت باید پاسخگوی اعتماد شهروندان باشند گفت:  نوسازی و خرید تجهیزات مدرن از جمله اقدامات قابل تقدیر این آتش نشانی رشت بوده و در بودجه سال ۹۷  اعتبارات این سازمان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی بهسازی و نوسازی ایستگاه های آتش نشانی شهرداری رشت را اقدامی مناسب دانست و بیان کرد : در کنار سایر تجهیزاتی که به ناوگان این سازمان اضافه شده امیدواریم به زودی  پهپادهای آتش نشانی نیز برای این مجموعه خریداری شود.

شیرزاد خرید نردبان ۵۵ متری توسط آتش نشانی شهرداری رشت را اقدام موثر دیگری توسط این سازمان دانست و افزود: تجهیز سازمان آتش نشانی به امکانات مدرن و استاندارد در زمان بروز حوادث نقش موثری در راستای مقابله با بحران ها و خطرات احتمالی  دارد.

وی با تاکید بر افزایش نیروهای جوان و متخصص به سازمان آتش نشانی شهرداری رشت تصریح کرد: با توجه به افزایش ایستگاه های آتش نشانی و بازنشسته شدن برخی از پرسنل این سازمان جذب نیروهای جوان و متخصص برای این سازمان رشت باید در دستور کار باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه آتش نشانی شهرداری رشت جزو بهترین ها است افزود:  سازمان آتش نشانی رشت جزو بهترین ها در جمع آتش نشانان گیلانی و کشور بوده و حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

 وی با بیان اینکه شهروندان به ۱۲۵ اعتماد دارند گفت: امیدوارم به زودی شاهد افتتاح ایستگاه ۱۵ آتش نشانی شهرداری رشت در بلوار خرمشهر بوده و برای احداث ایستگاه های آتش نشانی در دیگر نقاط رشت از جمله میدان جهاد نیز برنامه ریزی شود.

شهردار رشت در مراسم افتتاح چهاردهمین ایستگاه آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: فضای مناسب به منظور خدمات رسانی به شهروندان رشت فراهم شده و سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بغیر از انجام ماموریت های داخل شهری به دیگر نقاط استان گیلان نیز در مواقع ضروری کمک می رساند.

مسعود نصرتی با اشاره به اینکه باید قدردان تلاش های پرسنل  سازمان آتش نشانی باشیم گفت: خدمت در آتش نشانی کاری عاشقانه است و در شهر رشت ساختمان پلاسکوهای زیادی وجود دارد که باید برای آنها برنامه ریزی کرده و برای این مهم نیازمند همراهی استانداری و اختصاص منابع دولتی هستیم.

وی با تاکید به نوسازی و بهسازی ساختمان ها و خروج انبارها و فضاهای خطر آفرین از سطح شهر افزود: سلامت  نیروهای سازمان آتش نشانی در زمان بروز حوادث در چنین بناهایی در خطر بوده و باید هر چه سریعتر وارد مقوله پیش بینی بشویم .

نصرتی عرض کم خیابان ها و وجود ساختمان های چوبی را از جمله مشکلات خطر آفرین در رشت دانست و بیان کرد: فارغ از استاندارهایی که درباره احداث ایستگاه های آتش نشانی با موضوعیت  جمعیت شهری مطرح است باید با در نظر گرفتن شبکه های معابر و ترافیک نسبت به احداث ایستگاه های خاص آتش نشانی ورود کنیم.

شهردار رشت با بیان اینکه برای اضافه کردن ایستگاه های  آتش نشانی به تامین بودجه  نیاز مند هستیم گفت:  امروزه رشت نیازمند یک کار متفاوت بوده و اجازه سعی و خطا کردن نداریم‌.

نصرتی افزود:  ساختمان ایستگاه ۱۴ آتش نشانی جزو ساختمان هایی است که بسیار مستحکم احداث شده و وضعیت اقتصادی کشور و شهروندان به گونه ای نیست که با سهل انگاری در چنین اموری در آینده دچار مشکل شویم.

شهردار رشت به ساختمان ساعت شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این ساختمان از ۱۱۰ سال قبل به ما ارث رسیده و به هیچ وجه امروزه اجازه نداریم ساختمانهایی احداث کنیم که کمتر از دو سال با مشکل مواجه می شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار کرد:  تا کنون ۱۳ ایستگاه در سطح رشت مشغول به فعالیت بوده و امروز شاهد افتتاح چهاردهمین ایستگاه آتش نشانی هستیم.

بابک رمضانی با بیان  اینکه ایستگاه شماره چهار آتش نشانی تمامی محدوده شمال رشت را در حین بروز حوادث تحت پوشش قرار می دهد گفت:  با احداث چهاردهمین ایستگاه سازمان آتش نشانی خدمات دهی به محدوده شمال رشت افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی رشت ناوگان خودرویی با عمر بالای ۲۵ سال در اختیار دارد افزود: با برنامه ریزی های لازم در سه برهه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تلاش برای نوسازی ناوگان آتش نشانی شهرداری رشت بوده و  خودروهای دارای فرسایش سازمان از رده خارج می شوند .

رمضانی به تجهیز سازمان اتش نشانی شهرداری رشت به ۶ خودروی نیمه سنگین و مدرن اشاره کرد و گفت: این خودروها از شرکت های زیگلر آلمان که یکی از مطرح ترین برندهای جهانی است خریداری شده و ظرفیت حمل ۲ هزار لیتر آب را در اختیار دارد.

 وی به هفتمین خودروی آتش نشانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این خودرو در منطقه آزاد وجود دارد و اقدامات لازم به منظور ترخیص آن در حال انجام بوده و تا پایان سال جاری نیز نردبان ها و پلتفرم ها به ناوگان آتش نشانی اضافه می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با اشاره به اینکه بازسازی، تعمیرات و نگهداری تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی در حال انجام است بیان کرد:  در حال حاضر دو خودروی آب رسان در حال تجهیز بوده و بسیاری از امور از جمله نقاشی، تعمیرات و غیره در بیشتر مواقع توسط پرسنل سازمان انجام شده و مفهوم اقتصادی مقاومتی در آتش نشانی رشت به خوبی رعایت می شود.

معاون عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز با تجلیل از خدمات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: برای احداث چهاردهمین ایستگاه آتش نشانی شهرداری رشت ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی بهارمست با اشاره به اینکه کلنگ احداث این ایستگاه از سال ۹۵ زده شد گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع احداث شده و این ایستگاه یکی از مجهز ترین ایستگاه های آتش نشانی در استان گیلان است.

 

نظر شما