شناسهٔ خبر: 26254478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

فرودگاه هلند به خودپرداز بیت کوین مجهز شد

با توجه به افزایش استقبال از ارزهای مجازی و دیجیتال در جهان، فرودگاه بین المللی هلند در آمستردام به دستگاه خودپرداز ارزهای مجازی مجهز شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به این ترتیب توریست ها می توانند هنگام بازگشت به کشور خود، باقیمانده یورو خود را به بیت کوین یا اتریوم تبدیل کنند و البته در این میان سود هم به جیب بزنند. این دستگاه خودپرداز(ATM)  قرار است در یک دوره آزمایشی 6ماهه در فرودگاه   Schiphol آمستردام به عنوان نخستین فرودگاه اروپایی که چنین خدمتی به مسافران ارائه می دهد باقی بماند.

«تانجا دیک» یکی از مسئولان مرتبط با این خودپرداز گفت:ما همیشه در این فرودگاه به دنبال ابتکار و نوآوری بودیم و امیدواریم راهکار جدید ما برای تبدیل یورو به یک ارز دیجیتال جهانی، راهکاری درست باشد.

گفتنی است که این دستگاه خودپرداز با همکاری یک شرکت دانمارکی طراحی شده است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که این نخستین بار نیست در فرودگاه های جهان چنین اتفاقی می افتد و پیش از این نیز در ماه مه،  تجار در فرودگاه Brisbane استرالیا این تبدیل ارز را انجام داده بودند.

به هرحال با افزایش سریع کسب و کارهایی که ارزهای مجازی را می پذیرند می توان امیدوار بود که روزی مسافران در گوشه و کنار جهان تنها از یک ارز واحد یعنی ارزهای دیجیتال استفاده کنند. باید منتظر ماند و دید.

نظر شما