شناسهٔ خبر: 26254345 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عباسی:

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در تحقق سند تحول بنیادین موفق باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اجرای سند تحول بنیادین به عزم ملی و همگانی نیاز دارد و آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی در تحقق این مهم موفق باشد.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم اجرای سند تحول بنیادین، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین باید تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانند زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش با وجود تغییر وزیر و برنامه‌ها طی چند سال گذشته از نظر کیفیت تغییر چندانی نداشت و برنامه‌های تکراری و کلیشه‌ای این وزراتخانه راه به جایی نمی‌بُرد در این وضعیت بود که کارشناسان حوزه آموزش با تهیه سند تحول بنیادین درصدد تغییر این وزارتخانه برآمدند.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین به عزم ملی و همگانی نیاز دارد و آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی در تحقق این مهم موفق باشد چراکه این وزارتخانه با آحاد مردم در ارتباط است و تعداد دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده آنان خود نشاندهنده گستردگی این وزارتخانه است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه همه مردم جامعه هدف آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: دولت، مجلس، تمانی سازمان‌ها و نهادها باید برای اجرایی کردن سند تحول باید به آموزش و پرورش کمک کنند؛ مجلس با قانون‌گذاری‌های خود می‌تواند تاثیر مثبتی در اجرایی کردن سند تحول داشته باشد و همچنین این قوه با نظارت‌های خود می‌تواند رهنمودهای مناسبی به آموزش و پروش ارائه دهد.

عباسی خاطرنشان کرد: همان گونه که برای نوسازی مدارس مردم، خیرین و سازمان‌ها کمک‌های چشم‌گیری دارند در سایر زمینه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی و فراهم کردن نیازهای سخت‌افزاری و... نیز می توانند نقش موثری داشته باشند؛ اگرچه متولی اصلی این امور آموزش و پروش است اما جامعه می‌تواند اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افق 1404، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند توسعه برنامه ششم چشم‌اندازهای کشور را مشخص کرده است، تاکید کرد: در صورتی که به اسناد بالادستی عمل شود دغدغه‌ها و چالش‌های آموزش و پرورش برای تمام موارد رفع شده و سند تحول بنیادین نیز کاملا اجرایی می‌شود./

پایان پیام

نظر شما