شناسهٔ خبر: 26252432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فراخوان برگزاری راهپیمایی «روز جمعه وفای به زخمی‌ها» در نوار غزه

هیأت ملی اردوگاه‌های بازگشت در فلسطین، خواستار برگزاری راهپیمایی در امروز تحت عنوان «وفای به زخمی‌ها» در چارچوب مقابله با معامله قرن و طرح وطن جایگزین برای آوارگان فلسطینی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نوار غزه امروز (22ژوئن)، خود را برای «روز جمعه وفای به زخمی‌ها» آماده می‌کند و این اقدام در چارچوب راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره تحمیلی آغاز شده از 30 مارس در طول نوار مرزی غزه صورت می‌گیرد.

به نوشته پایگاه خبری «فلسطین الآن»، هیأت ملی اردوگاه‌های بازگشت در فلسطین، با دعوت از همه مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی امروز تحت عنوان «وفای به زخمی‌ها»، خواستار برگزاری راهپیمایی‌ بازگشت و شکستن محاصره ساکنان نوار غزه و حرکت به سوی اردوگاه‌های بازگشت واقع در شرق غزه شد و بر ضرورت مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی و استمرار آن تا تحقق اهداف اعلامی تاکید کرد.

در فراخوان این هیأت، بر ضرورت حق بازگشت فلسطینی‌ها و شکستن محاصره ظالمانه غزه و رد معامله قرن آمریکایی و طرح وطن جایگزین برای آوارگان فلسطینی تاکید شده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود. 

این راهپیمایی قرار است پس از برگزاری نماز عصر امروز آغاز می‌شود و تا پایان این روز ادامه خواهد یافت و قرار ایت شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌، با در دست داشتن تصاویر شهدا، یاد و خاطره آنها را گرامی بدارند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس مصادف با «روز زمین»، دور جدیدی از اعتراض‌ها و رویارویی با رژیم اشغالگر را در قالب راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» آغاز کردند.خواسته شرکت‌کنندگان در این راهپیمای‌ها بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خود اعلام شد و قرار شد تا 6 هفته این اعتراض‌ها ادامه یابد و روز پایانی آن 15 می؛ سالروز فاجعه اشغال فلسطین بود. در این مدت، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها هدف مستقیم گلوله‌های نظامیان صهیونیستی قرار گرفتند و علاوه شهادت بیش از 120 نفر، شمار زیادی نیز زخمی شدند که حال بسیاری از آنها وخیم است و در سایه عدم وجود خدمات امدادی مناسب، فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما