شناسهٔ خبر: 26252381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی:

کتاب های علمای اخلاق را فراموش نکنیم

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از جوانان خواست تا از وجود علمای اخلاق استفاده کنند و کتاب های آنان را ره توشه اخلاقی خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

سردار حسین اشتری روز جمعه در حاشیه تشییع پیکر حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی حسینی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: وفات هر یک از علمای بزرگوار اخلاق همچون آیت الله حسینی به گونه ای است که می توان گفت جایگزینی برای آن عزیزان نداریم و باید از وجود سایر اساتید اخلاق بهترین استفاده را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: البته تمام کسانی که به دنبال فضایل اخلاقی هستند و به ویژه جوانان می توانند از کتاب های علمای اخلاق استفاده کنند.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اکنون نیز همه مردم به ویژه جوانان باید از وجود علمای بزرگوار و مراجع تقلید بیشترین استفاده را داشته باشند. البته جوانان الگوهای خوبی در جامعه دارند.
وی افزود: اگر چه جایگزینی برای هر یک از اساتید اخلاقی نداریم ولی اینگونه هم نیست که دستمان خالی باشد و بسیاری از کسانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس از این مرز و بوم دفاع کردند و امروز نیز مشغول خدمتگزاری هستند، الگوهای خوبی برای تمام جوانان هستند.

** مرحوم حسینی یک زندگی پاک و ساده داشت
غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و علمی مرحوم حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: او از تلویزیون برای همه مردم درس اخلاق می داد و به مشکلات مردم رسیدگی می کرد.
وی افزود: مرحوم حسینی یک زندگی پاک و ساده داشت و همه خوبی هایی را داشت که یک روحانی باید داشته باشد و مورد احترام و علاقه مردم بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مرحوم حسینی در سال های اخیر ترجیح داده بود که فعالیت مسجدی و مردمی خود را بیشتر کند و ما باید قدردان تمام اساتید اخلاق باشیم. معلمان اخلاق در جامعه وجود دارند که راه اساتید قبلی را ادامه دهند و مشکل جامعه ما نبودن معلم اخلاق نیست بلکه مشکل کمبود متعلم اخلاق است.

** پیکر مرحوم حسینی در جوار حضرت عبدالعظیم دفن می شود
به گزارش ایرنا پیکر مرحوم حجت الاسلام حسینی صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم، روحانیون و علاقه مندان به این استاد اخلاق از مسجد فائق واقع در خیابان فیاض بخش تا خیابان 17 شهریور تشییع شد و سپس پیکر آن مرحوم برای تدفین در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به سمت شهرری منتقل شد.
در این مراسم آیت الله محمد امامی کاشانی، حجج اسلام سید مجتبی و سید مسعود خامنه ای و علی اکبر ناطق نوری و همچنین حسین فریدون حضور داشتند.
مراسم یادبود این استاد اخلاق یکشنبه (پس فردا) از ساعت 18 تا 20 در مسجد فائق واقع در خیابان 17 شهریور خیابان فیاض بخش برگزار می شود.
مرحوم حسینی که مدتی از بیماری رنج می برد، شب گذشته به دلیل وخامت اوضاع جسمی در بیمارستان مهر در سن 79 سالگی درگذشت.

** نگاهی به زندگی نامه مرحوم حسینی
وی متولد ۱۳۱۸ تهران بود و پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و پس از گذراندن دروس خارج فقه و اصول از مراجع قم و تهران کسب اجتهاد نمود.
از اساتید وی می توان به آیت الله سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی آیت الله شهید سیدمحمد حسینی بهشتی، آیت الله عبدالله جوادی آملی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله خوشوقت اشاره کرد.
حسینی همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی با رژیم پهلوی مبارزه کرد.
وی در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد و مدتی نیز مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران بود. وی همچنین به عنوان رییس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس فعالیت می کرد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
مرحوم حسینی تالیفاتی داشت که کتاب های اخلاق در خانواده و مجموعه پنج جلدی سلام بر خورشید با موضوع زندگی حضرت محمد (ص) از جمله آنهاست و مدتی نیز مسئولیت تألیف کتب دینی سطوح ابتدایی و راهنمایی مدارس را به عهده داشت.
وی در دهه شصت به دلیل اجرای برنامه اخلاق در خانواده از سیمای جمهوری اسلامی ایران به «حسینی اخلاق در خانواده» معروف شد و بسیاری از مردم برنامه های او را که به مسائل و مشکلات خانواده ها می پرداخت، مشتاقانه دنبال می کردند.
فراهنگ**1003**

نظر شما