شناسهٔ خبر: 26249242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری فارس اعلام کرد

40 متهم تحت تعقیب در پرونده فساد مالی شهرداری‌های جهرم و مرودشت

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ، علی القاصی مهر ظهر رئیس‌کل دادگستری استان فارس در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: هرگاه حقوق مردم تضییع و ظلم افزایش می‌یابد شاهد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا بوده و درنتیجه مسؤولیت این مجموعه را در پاسخگویی به مطالبات و اعتماد مردم سنگین‌تر ‌می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود‌ها به‌ویژه نیروی انسانی و مالی در دستگاه قضایی باید در پاسخگویی به نیاز و جلب اطمینان مردم تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش شود که دراین راستا با تلاش‌های مضاعف به‌ویژه در روز‌های تعطیل درصدد ارائه خدمت‌رسانی به اقشار جامعه هستیم.

القاصی مهر تصریح کرد: مجموع پرونده‌های ورودی سال گذشته به سیستم قضایی و شورای حل اختلاف استان فارس 975 هزار و 940 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش که 935 هزار و 14 فقره بوده 4 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: به‌طور میانگین پرونده‌ها به مدت 35 روز در دادسرا‌ها، 90 روز در دادگاه تجدیدنظر و نیز در دادگاه عمومی انقلاب 95 روزه رسیدگی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری فارس اضافه کرد: برای تسریع در امر رسیدگی به مشکلات مردم در سال گذشته تعداد 35 نشست و ملاقات مردمی و نیز درمجموع پیگیر مطالبات 2 هزار نفر به صورت چهره به چهره بوده‌ایم.

القاصی مهر با باین اینکه در سال گذشته دستورالعمل ستاد اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس قوه قضائیه تدوین و ستاد استانی، ملی و کشوری آن تعیین شد، ابراز داشت: ستاد استانی اقتصادمقاومتی با مسؤولیت رئیس‌کل دادگستری درراستای مأموریت رفع مشکل قضایی دست و پاگیر پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که به‌طور مشروع قصد سرمایه‌گذاری دارند تشکیل‌شده است.

وی اظهار داشت: با تشکیل کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دراستان فارس، 39 مصوبه و 248 مکاتبه با مراجع قانونی در مورد جلوگیری از توقیف کارخانه و نیز اموال و محصول شرکت‌ها که به دلیل بدهی به بانک‌ها با مشکل تعطیلی روبه‌رو شده بودند جلوگیری به عمل آمد.

رئیس‌کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد: درراستای صیانت از بیت‌المال در سال گذشته، برخورد قانونی با متخلفان حفر 2 هزار و 500 چاه غیرمجاز و نیز رفع تصرف بیش از 77 هزار هکتار به ارزش ریالی یک هزار و 169 میلیارد و 801 میلیون ریال از اراضی ملی از دیگر فعالیت‌های دستگاه قضایی در فارس است.

القاصی مهر در مورد پرونده فساد اداری و مالی شهرداری جهرم تصریح کرد: اختلاس، اخذ رشوه، سندسازی جعلی و مزایده سوری از سوی تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری و نیز عضو شورای سابق شهر جهرم، تعداد 11 نفر مورد تعقیب قضایی قرارگرفته‌اند.

وی بیان داشت: از تعداد افرادی که به دلیل اختلاس در شهر جهرم مورد اتهام قرارگرفته‌اند یک متهم اصلی دستگیر و مابقی با قید وثیقه آزاد هستند و در پرونده اختلاس در شهر مرودشت نیز که دارای 29 متهم ردیف اول تا پنجم و حدود 9 نفر ردیف هفتم تا دهم بوده که با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: متهمان ردیف 11 تا 29 که رشوه گیرنده بوده‌اند نیز با قید وثیقه آزاد هستند.

این مسؤول از دستگیری سارق بانک در اصفهان و شیراز خبرداد و افزود: پرونده فرد دستگیرشده که به 23 فقره سرقت از بانک‌های اصفهان و شیراز و نیز شهادت مأمور نیروی انتظامی اصفهان اعتراف و در دادگاه کیفری استان فارس در حال رسیدگی است به اتهام محاربه، شرکت در سرقت از بانک و قتل به اعدام محکوم که در سال جاری پرونده وی برای اعتراض و فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال‌شده است.

اتفاق کازرون را مطالبات صنفی و به‌حق مردم می‌دانیم

القاصی مهر اتفاق کازرون را مطالبات صنفی و به‌حق مردم دانست و افزود: در جریان آشوبی که در شهرستان کازرون روی داد مردم این شهر مقصر نبوده‌اند و کسانی که از اعتماد اقشار مختلف جامعه سوءاستفاده کرده و با القاء غلط در ذهن‌ها آنان را به سمت‌وسوی دیگر هدایت کرده‌اند مقصر واقعی هستند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی به‌عنوان رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی مسؤولیت‌های سنگینی را بر دوش دارد و خروجی آن پایداری نظام اسلامی، تأمین عدالت ونیز تضمین‌کننده سلامت جامعه است.

رئیس‌کل دادگستری فارس در مورد برنامه‌های در دست اجرای هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: روز جمعه یکم تیرماه به نام «قوه قضائیه، حمایت از کارآفرینی، تولید داخلی، امنیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق»، دوم تیرماه «اطلاع‌رسانی، ترویج فرهنگ»، سوم تیرماه «تکریم مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی»، چهارم تیرماه «تجلیل از کارکنان»، پنجم تیرماه «حراست از بیت‌المال و مبارزه با مفاسد»، ششم تیر «استقلال قضایی»، و هفتم تیرماه «قوه قضائیه ولایتمداری و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما