شناسهٔ خبر: 26248624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار گاز متان در صنایع آمریکا، بیشتر از میزان اعلام شده رسمی

صاحب‌خبر -

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد صنایع گاز و نفت آمریکا 60 درصد بیش از آنچه که آمارهای رسمی دولت این کشور برآورد می کند گاز متان تولید می کنند.
این گزارش که در شماره اخیر نشریه ساینس Science منتشر شد اظهار می دارد بر اساس برآورد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، صنایع این کشور سالانه بالغ بر 13 میلیون تن گاز متان تولید می کنند.
محققان اعلام کردند میزان واقعی سرعت انتشار گاز متان 2/3 درصد است که در مقایسه با 1/4 درصد برآوردی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا بسیار بالاست. این مقدار برابر با گاز طبیعی است که برای تامین سوخت ده میلیون خانه لازم است.
در این گزارش که با حضور بیش از 140 محقق و همکاری 50 شرکت گاز و نفت تهیه شده است ارزش پولی این میزان گاز برابر با دو میلیارد دلار اعلام شده است.
دکتر استیون هامبورگ معاون سرپرست گروه دانشمندان در صندوق دفاع از محیط زیست گفت دانشمندان از مشکل بزرگی پرده برداشته اند که در عین حال، یک فرصت نیز محسوب می شود؛ کاهش میزان انتشار گاز متان از بخش گاز و نفت، سریع ترین و به صرفه ترین روش برای کاهش سیر گرم شدن زمین محسوب می شود.
کارشناسان می گویند متان گاز اصلی طبیعی در زمین است و بیش از هشتاد برابر دی اکسید کربن در گرم شدن زمین موثر است.
گاز طبیعی، یک سوخت فسیلی است که نسبت به نفت یا ذغال سنگ، دی اکسید کربن کمتری آزاد می کند ولی موثر بودن آن به کاهش میزان نشت گاز متان به حداقل میزان ممکن بستگی دارد.

نظر شما