شناسهٔ خبر: 26248392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضو سياسي جنبش انصارالله يمن: ائتلاف سعودي در حديده شکست خورده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اظهار داشت ائتلاف سعودی در نبرد حدیده شکست خورده و خسارات سنگینی متحمل شده است.
محمد البخیتی در گفت و گو با المیادین گفت پس از آنکه ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند مهاجمان و مزدوران شان را در حومه فرودگاه حدیده سرکوب و آنها را وادار کنند تا به سمت مناطق جنوبی فرودگاه عقب نشینی کنند، آنها از فرودگاه دور شده اند.

وي افزود این اتفاق را مردم می توانند با پیگیری اخبار مشاهده کنند، البته مهاجمان عملیات گسترده ای را در جبهه ای با گستره هشت کیلومتر آغاز کردند ولی باز هم راه به جایی نبردند و خسارات زیادی متحمل شدند.
البخيتي گفت البته آنها اصرار داشتند به هر بهایی فرودگاه را تصرف کنند اما نتوانستند به خواسته خود برسند، در واقع این ناکامی به این معنی است که تلاش برای رسیدن به هدف از طریق استفاده از زور نظامی ناممکن است و این همان نکته ای است که ما از آغاز جنگ متذکر شده بودیم. 
البخیتی همه طرف های یمنی را به گفت و گو دعوت و تاکید کرد ما نیازی به دادن امتیاز نداریم، طرف مقابل ما در یمن نیز چنین شرایطی دارد، تنها چیزی که دو طرف نیاز داریم توقف کشتار و به جای آن احترام به همدیگر و تلاش برای شکل دهی روندی کامل و فراگیر در عرصه سیاست است به این معنی که عرصه سیاست در کشور شاهد بازگشت و مشارکت همه گروه ها به میز مذاکرات باشد تا با هم برای رسیدن به توافقاتی براي پر کردن خلاء قوه مجریه و آغاز به کار حکومتی واحد برای کشور تلاش کنیم. همچنین درباره عربستان و امارات باید بگویم که این دو تا به امروز نپذیرفته اند که یک جانب درگیری هستند با این حساب سئوال این است که در چنین شرایطی چگونه می توان جنگ و درگیری را متوقف کرد؟ البته آنها برای رسیدن به اهدافی جنگ را آغاز کرده اند پس با این شرایط اگر گفت و گوهای یمن آغاز شود و نتیجه این گفت و گو نیز راه حل مسالمت آمیز و مورد قبول همگان باشد آن وقت این سئوال بزرگ در ذهن همگان نقش می بندد که به راستی در این سالها جنگ برای چه بوده است؟

نظر شما