شناسهٔ خبر: 26246527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۷۰۰ زوج نابارور در زاهدان تشکیل پرونده دادند

رئیس مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: هزار و ۷۰۰ زوج نابارور سیستان و بلوچستان در این مرکز تشکیل پرونده دادند و کار‌های درمانی آنان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر مرضیه قاسمی رئیس مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان به عنوان نخستین مرکز درمان زوج‌های نابارور در سیستان و بلوچستان با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

وی افزود: مولود مرکز جوانی است که با اعتماد و همراهی مردم سیستان و بلوچستان عملکرد قابل قبولی دارد به گونه‌ای که در درمان با روش IVF (تلقیح آزمایشگاهی) و IUI (تلقیح داخل رحمی) بر اساس استاندارد‌های تعریف شده کشوری و جهانی، نتایج مطلوب حاصل شده است.

وی در خصوص روش درمانی IUI بیان کرد: در این روش درمانی، در بانوانی که اختلال در تخمک گذاری دارند و یا آقایانی با ناباروری خفیف تا متوسط، با انجام درمان‌های دارویی تولید تخمک و اسپرم تقویت و سپس در زمان مناسب، اسپرم پس از فراوری در آزمایشگاه به رحم منتقل می‌شود.

رئیس مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تصریح کرد: در روش IVF نیز با یک عمل سرپایی تخمک کشی انجام و در آزمایشگاه لقاح صورت می‌گیرد و در نهایت جنین به بدن مادر انتقال داده می‌شود.

دکتر قاسمی با بیان اینکه انجام روش‌های درمانی IVF و IUI برای زوج‌های فاقد فرزند در قالب بسته حمایت از زوج‌های نابارور در طرح تحول نظام سلامت، با هزینه‌ای ۸۵ درصد کمتر از سایر افراد انجام می‌شود گفت: هزینه تمام شده در انجام این روش‌ها برای افرادی که در طرح حمایتی قرار نمی‌گیرند نیز به میزان قابل توجهی از هزینه سفر به استان‌های دیگر کشور به منظور انجام این اعمال کمتر است.

وی با اشاره به ویزیت ماهیانه هزار نفر در این مرکز توسط فوق تخصص نازایی و متخصص اورولوژی، تصریح کرد: علاوه بر انجام روش‌های IVF و IUI، اعمال لاپاروسکوپی و هیسترسکوپی نیز در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تاکید کرد: دستگاه‌های لاپاراسکوپی و هیسترسکوپی این مرکز از جمله پیشرفته‌ترین دستگاه هاست.

وی با بیان اینکه شمار موارد موفق باروری در این مرکز روز به روز در حال افزایش است افزود: افزایش بیش از پیش شمار موارد موفق و بهره گیری از بهترین تجهیزات و امکانات، افزایش نیروی انسانی متخصص در این مرکز و در نهایت تبدیل بخش ناباروری مولود به قطب درمان ناباروری جنوب شرق کشور از مهمترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/گ

راه اندازی مرکز ناباروری در زاهدان

نظر شما