شناسهٔ خبر: 26246160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد عنوان کرد؛

برگزاری ۴۵۰ گفتمان دینی در گناباد/توجه ویژه به جوانان

گناباد- رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنابادگفت: گفتمان های دینی توانسته بسیاری از شبهات دانش آموزان را پاسخ دهد به صورتی که سال گذشته ۴۵۰ گفتمان دینی در مدارس این شهرستان برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که سازمان تبلیغات  با توجه به گستردگی فعالیت‌های تبلیغی و ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگ دینی و توسعه آن در کشور تاسیس شده است.

وی افزود: احیاء و اشاعه اندیشه ناب اسلام و تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد با اشاره به فعالیت های انجام شده در طول تاسیس این سازمان تصریح کرد: دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و شناخت توطئه‌های فرهنگی ـ تبلیغی بیگانگان و تبیین انحطاط و بطلان مکتب‌های الحادی و انحرافی و مبارزه با آفت‌های التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و گسترش کمی و کیفی دینی مردم و سنت‌های ملی در این راستا و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با ارتقاء و رشد بینش اسلامی بویژه در میان نسل جوان از دیگر اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

رحمانی گفت: براساس وظایف و اهداف تعیین شده برای این سازمان در حوزه فعالیت های فرهنگی جوانان روستایی طی یک سال گذشتهبه ۸ هسته فرهنگی کمک های مالی و فکری صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرمان امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جوانان و به خصوص دانش آموزان اظهار کرد: برگزاری گفتمان های دینی یکی از شاخص ترین برنامه های این اداره بوده به صورتی که در مدارس شهر و روستایی گناباد در مدت یک سال اخیر ۵۵۰ کفتمان دینی با موضوع های مختلف برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب،هفته دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را از دیگر فعالیت های این اداره اعلام کرد و افزود: تهاجم فرهنگی و به خصوص بحث طلاق از آسیب های است که جوانان و زوجین ما را تهدید می کند که در راستای وظایف روحانیت و سازمان تبلیغات اسلامی ۵۰ کارگاه مهارت های زندگی ویژه زوجین در گناباد برگزار شده است.

رحمانی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان ۸۰ جلسه تفسیر قرآن در مساجد شهری و روستایی برگزار و ۲۰ محفل انس باقرآن نیز با حضور قاریان برتر کشوری و بین المللی برگزار شده است.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون طرح حجرت و مستقر در روستاها و رصد فعالیت های آن ها اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ روحانی به مناسبت های مختلف عازم روستاها برای تبلیغ شده اند و در حال حاضر نیز تعداد ۲۷ روستای پرجمعیت ما دارای روحانی مستقر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد راه اندازی ۲ موسسه قرآنی و افتتاح دو خانه عالم را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد وافزود: تعداد ۳ خانه عالم دیگر این شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما