شناسهٔ خبر: 26244065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شوراي حقوق بشر بدون آمريکا هم کار خود را ادامه مي دهد

ماریا زاخارووا گفت آمریکا نه تنها به شورای حقوق بشر بلکه به همه نهادهای وابسته به سازمان ملل بی اعتنایی کرده است.

صاحب‌خبر -

­شوراي حقوق بشر بدون آمريکا هم کار خود را ادامه مي دهدبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی ، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد آمریکا نه تنها به شورای حقوق بشر بلکه به همه کمیته های سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن بی اعتنایی کرده است.
وی افزود اقدام آمریکا برای روسیه تعجب آور نیست. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گذشته هم بدون آمریکا کار کرده و بدون این کشور هم موثر بوده است. ما امیدواریم این شورا در آینده هم به همین ترتیب کار خود را ادامه دهد.
سرگئي لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نيز در اين خصوص گفت خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر ضربه ای سنگین به اعتبار این کشور است.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد هم گفت روسیه نامزدی خود را برای عضویت در این شورا در سال های 2021 - 2023 اعلام کرده است. عضویت روسیه در شورای حقوق بشر در سی و یکم دسامبر سال دو هزار و شانزده پایان یافته بود و این کشور در جریان رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر برای عضویت در شورا انتخاب نشد.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به صورت رسمی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را به بهانه مواضع ضد اسرائیلی این شورا اعلام کرد.

نظر شما